Alweer een interessante podcast met Steven Van Belleghem over artificiële intelligentie en hoe dat ondernemingen het verschil kunnen maken. Steven dacht bij de intro van artificiële intelligentie dat ondernemingen het verschil kunnen maken met AI op drie vlakken: 1e Creativiteit 2e Empathie en 3e Passie. De eerste twee vindt hij ondertussen achterhaald, omdat AI in principe ook creatief kan zijn en empathie kan veinzen, maar AI kan nooit ‘passioneel’ overkomen.
In deze podcast vertelt hij er alles over!
Wat bedoelt hij hiermee? Wanneer klanten bij hun supermarktbezoek ondervinden dat winkelmedewerkers passioneel bezig zijn met hun job (denk bijvoorbeeld aan een medewerker die verantwoordelijk is voor de wijnafdeling), dan geeft dit een uitzonderlijke meerwaarde aan hun winkelbezoek die onvervangbaar is.
De ondertussen gekende digitale ‘wijnwijzers’ die je links en rechts terugvindt in supermarkten, zullen nooit met dezelfde begeestering wijntips kunnen geven.
Het moeten trouwens niet altijd vakmensen te zijn die hun expertise passioneel tentoonstellen. ‘Gewone’ winkelmedewerkers die geen kans onbenut laten om klanten te helpen, zullen altijd die emotionele meerwaarde ten aanzien van AI kunnen bieden die uiteindelijk het verschil maakt.
Actueel
Laat je klanten proeven van groenten en fruit met een verhaal
Video: Oliver Maertens, teler van sluitkolen
Lees artikel
Winkeldiefstal kost vanaf volgend jaar 181 euro
Supermarkt zet incassobureau in
Lees artikel