Remodeling komt zowel energiefactuur als klant ten goede

3 min.

SuperMAG
Energie
Verhalen

Supermarkten die beschikken over verouderde installaties of infrastructuur kiezen steeds vaker voor remodeling. Geen tijdelijk oplapwerk maar een totaalrenovatie gericht op energiebesparing, duurzaamheid en een optimale klantervaring. Carrier, marktleider in koeling en klimatisatie, verzorgde met succes de remodelings van Proxy Delhaize Zandhoven en AD Delhaize Broechem.

Lees hier het verhaal van de remodeling van Proxy Delhaize Zandhoven. Het verhaal van AD Broechem lees je ook via onderstaande link. 

Remodeling komt zowel energiefactuur als klant ten goede

Sinds 2020 staat Claudia Boeren aan het roer van de Proxy Delhaize in Zandhoven. Het moderniseren van de verouderde koelinstallaties bood de perfecte gelegenheid om de hele winkel een make-over te geven. “Ik wilde mijn eigen stempel kunnen drukken, met respect voor de geschiedenis van de winkel. Dat is zonder meer gelukt”, straalt Claudia.

Sinds Claudia eigenaar is van de Proxy Delhaize in Zandhoven heeft ze achtereenvolgens een COVID- en energiecrisis moeten overwinnen.
“Geen sinecure als zelfstandige. Ik wilde al langer een renovatie doorvoeren maar heb noodgedwongen de kat uit de boom moeten kijken. Dit jaar was het momentum aanwezig om de winkel een langverwachte upgrade te geven.”

Claudia Boeren, zaakvoerder Proxy Delhaize Zandhoven

We zijn nu de meest ecologische supermarkt van Zandhoven.

Claudia Boeren, zaakvoerder Proxy Delhaize Zandhoven

Die upgrade betekende uiteindelijk een volledige remodeling, van vloer tot plafond. “Ik wilde bovenal meer ruimte creëren. De oude winkel was ietwat onlogisch ingedeeld en er gingen veel hoekjes en kantjes verloren. Moderne retail vraagt om comfort naar de klant toe. Die wil niet met de winkelkar aanschuiven in smalle gangen”, geeft Claudia aan.

Tijd staat niet stil

De nieuwe Proxy Delhaize voelt alvast ruim en modern aan, zonder aan gezelligheid in te boeten. “Op dit moment behoort een groot deel van onze klanten nog tot het ouderensegment. Maar zelfs in Zandhoven staat de tijd niet stil. We willen ook jongere klanten aanspreken, zonder ons bestaande cliënteel uit te sluiten natuurlijk.

”De remodelingplannen voor het project zijn gegroeid vanuit de noodzaak voor een nieuwe koelinstallatie. “Bij het kiezen van de koelsystemen hebben we zonder meer de kaart van duurzaamheid getrokken. Niet alleen goed voor onze energiefactuur, maar ook voor onze voetafdruk. Die lijn hebben we doorgetrokken naar de rest van de winkel toe. Zo maken we uitsluitend gebruik van ledverlichting en recycleerbare verpakkingen. Vandaag mogen we ons de meest ecologische winkel van Zandhoven noemen.” 

Claudia Boeren

We verwachten een halvering van onze energiekosten.

Claudia Boeren

“Claudia zocht naar de meest rendabele oplossing op lange termijn. Een CO2-installatie heeft als voordeel dat je aan flink wat warmterecuperatie kan doen. Ze heeft daarnaast voor koelmeubels met deuren uit dubbel glas gekozen, die besparen veel energie,” vertelt Dirk Janssens, Account Manager bij Carrier Refrigeration. “De eerste factuur moet nog binnenkomen maar we gaan uit van een halvering van onze energiekosten”, geeft Claudia hoopvol aan.

Uitvoering in recordtempo

Hoe de samenwerking met Carrier verliep? “Dirk heeft afgezien met ons,” lacht Claudia. “De plannen zijn vaak gewijzigd, ik denk dat zowat elke optie de revue is gepasseerd. Maarwe hebben nog geen moment spijt gehad van onze keuzes. Bovendien hebben we de winkel maar elf dagen moeten sluiten om de volledige renovatie rond te krijgen.”

“Flexibiliteit en een goede voorbereiding zijn cruciaal om een snelle uitvoering te garanderen. Die staan dan ook centraal in onze modus operandi”, legt Marius Van der Linden, Senior Sales Manager bij Carrier Refrigeration, uit. “Dat kan enkel als je dicht bij de klant staat. Een nauwe wisselwerking creëert het vertrouwen om voor elke uitdaging een oplossing te vinden.”

Dirk Janssens, Account Manager bij Carrier Refrigeration

Een CO2-installatie heeft als voordeel dat je aan flink wat warmterecuperatie kan doen.

Dirk Janssens, Account Manager bij Carrier Refrigeration

En wat vinden klanten van het resultaat? “Ze vinden de nieuwe winkel erg mooi”, vertelt Claudia trots. “Het ruimtelijke gevoel wordt geapprecieerd, net zoals de uitbreiding van het assortiment. Ze moeten de nieuwe indeling nog wat gewoon worden, maar zijn erg opgetogen over het resultaat. Daar zijn we héél blij mee.”

Gerelateerde artikels

Diversiteit in de rekken én in de kantine
Sleutel mee aan de workforce managementtool van BookU
Carrefour Market Ekeren springt mee op de kar van e-commerce

Actueel

Infosessie: harmonisering PC's en nieuwe franchisewet
Diversiteit in de rekken én in de kantine
Delhaize Belsele

Winkelopening

Delhaize Belsele

2 min.
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy