Dominique vertelt ons dat het belangrijk is om de streekproducten in de kijker te zetten eenmaal je ze aanbiedt in de winkel. “Het lukt niet als je ze plompverloren tussen de andere producten legt. Daarom zorgen we in het begin voor een mooie, opvallende uitstalling, promotie via Facebook en spreken we de klanten erover aan. Na verloop van tijd vindt het product dan wel zijn weg in het gewone assortiment.”
Hij vindt het zijn opdracht als lokale ondernemer om een platform voor streekproducten te bieden. “Als jonge gasten uit de buurt hun zelfgebrouwen ‘Koboi’-bier hier komen voorstellen, dan zeg ik natuurlijk ja. Ik proef het product uiteraard wel eerst”, lacht hij.
“Lokale producten krijgen een soort van kwaliteitslabel als ze in de rekken van een buurtsuper of supermarkt liggen. Consumenten mogen er dan op vertrouwen dat het goede en lekkere producten zijn”, vult Paul aan.
“Het is een win-win”, reageert Dominique. “We hebben als buurtsuperuitbaters het geluk dat er mensen zoals jij - letterlijk om de hoek - een topproduct op de markt brengen.”
“En we hebben nu een toffe doos om al dat lekkers mooi in te presenteren”, glimlacht Paul.