Het Weekend van de klant en Jules Destrooper? Da’s een perfecte match! Niet alleen omdat hun koekjes onweerstaanbaar lekker zijn, maar ook omdat authenticiteit, kwaliteit en vakmanschap ons verbinden. Daarom delen we dit jaar met veel plezier hun verfijnde koekjes uit tijdens het Weekend van de klant.
Op het einde van de negentiende eeuw geeft Jules Destrooper, bakker en hande laar in koloniale goederen uit Lo, zijn klanten al zelfgebakken fijne amandelkoekjes om ze te bedanken voor hun afname. Een Weekend van de klant avant la lettre, dus! Die fijne amandelkoekjes vallen zó in de smaak, dat Jules in 1886 volledig overstapt naar het bakken van de koekjes. Vier jaar later komt hij met een nieuw koekje op de markt: de Natuur boterwafel of ‘Lukke’, een West-Vlaamse gelukswafel die traditioneel rond Nieuwjaar gebakken wordt.
Door de generaties heen blijft de Biscuiterie van Jules Destrooper nieuwe koekjes ontwikkelen en worden de lekkernijen naar steeds meer landen geëxporteerd. De ultieme (binnenlandse) erkenning komt er in 1999. Dan wordt de koekjesfabrikant hofleverancier voor het Belgische koningshuis. Een titel die het merk nog steeds met trots draagt.
In 2015 wordt Jules Destrooper overgenomen door de familie Vandermarliere. Die zet meer dan ooit in op de groei en professionalisering van het bedrijf. België blijft de belangrijkste afzetmarkt, maar de koekjes worden over de hele wereld gesmaakt.
Natuurlijke ingrediënten
Voor alle koekjes van Jules Destrooper geldt maar één regel: er wordt enkel gewerkt met 100% natuurlijke ingrediënten. Zo worden er geen bewaarmiddelen, kleur- of kunstmatige smaakstoffen gebruikt. Jules Destrooper werkt ook enkel met de beste ingrediënten, zoals pure boter, Belgische chocolade en heerlijke amandelen uit Valencia. Dé garantie voor een volle smaakbeleving.
(Lees verder onder de foto)
Iconische Natuurboterwafels
In 2022 lanceert Jules Destrooper, voor het eerst in meer dan 130 jaar, een variant op de iconische Natuurboterwafels: de Natuurboterwafel met een laagje pure Belgische chocolade. De nieuwe variant wordt volgens hetzelfde traditionele recept gebakken, maar krijgt, eens het uit de oven rolt, aan één (halve) kant een laagje pure Belgische chocolade. Begin 2023 krijgt het gamma er een derde variant bij: de Natuurboterwafel gezouten karamel, voor een perfecte balans tussen zoet en zout.
De Crisp ’n Cream: hét koekje van het Weekend van de klant 2025
Hoewel Jules Destrooper traditie hoog in het vaandel draagt, zet het merk sterk in op innovatie. Om een jongere doelgroep (30-45 jaar) aan te spreken, heeft Jules Destrooper sinds 2023 ook een snacking-gamma. Dit gamma omvat onder andere twee nieuwe Crisp ’n Cream-referenties.
De twee kleine natuurboterwafeltjes op elkaar, gevuld met chocolade of vanille, zitten in tegenstelling tot de klassieke Jules Destrooper-koekjes in een stazak. Deze verpakking laat de consument toe op elk moment van de dag te genieten van z’n favoriete Jules Destrooper-koekje.
Geen wonder dus dat we net deze koekjes kozen om klanten te verwennen tijdens het Weekend van de klant!
Actueel
33 winkels in Brussel en Wallonië
Ekoplaza wordt Färm
Lees artikel
Belgen kopen alsmaar minder Belgische voeding
Belgische voedingsindustrie blijft groeien, vooral door export
Lees artikel