Hebben je medewerkers een motivatie boost nodig? Of kunnen ze eerder een opleiding klantvriendelijk-heid gebruiken? Ligt de uitdaging op het vlak van rentabiliteit en is daar extra ondersteuning nodig? Misschien kunnen de leidinggevenden wat extra handvaten gebruiken? Het is onze rol om die uitdagingen te detecteren en de retailers vervolgens te matchen met de juiste adviseur of opleidingsverstrekker.”
En soms is dat ook gewoon een luisterend oor bieden. “In mijn tweede maand als sectorconsulente, ben ik zonder afspraak een winkeltje binnengegaan. De dame die me te woord stond was duidelijk wat overstuur. In het midden van mijn uitleg vraag ik of alles ok is met haar. Ze stort in en deelt haar problemen met me. Dat was best wel confronterend. Ik herkende de uitdagingen. Nicolas en ik hebben er ook ooit voor gestaan. Uiteindelijk heb ik haar haar verhaal laten doen en zelf ook veel verteld. In duaal leren was ze niet geïnteresseerd maar ze was me wel enorm dankbaar”, vertrouwt Sarah ons toe.
Over de vraag wat ze nu het leukste vindt aan haar job, moet ze dan ook niet lang nadenken. “Er terug kunnen zijn voor mensen. En weer iets betekenen.” Eigenlijk is ze dus nog steeds een soort van kinesist. Maar in plaats van lichamelijke pijn, verzacht ze nu de groeipijnen van ondernemers. En dat mag je dus heel letterlijk nemen.