Jeroen Demeersseman en Shalane Vandemaele baten twee Delhaize-filialen uit: Kortrijk Noord en St-Rochus. Die laatste kon vorig jaar wel een nieuw – figuurlijk – uithangbordje gebruiken, vond het koppel. Sinds Broelie de klanten verwelkomt, is de Delhaize algemeen gekend als ‘de winkel met de robot’. “Onze ShelfiePro zorgt ervoor dat we the talk of the town zijn”, lacht Jeroen.

DeDuCo
“We introduceerden Broelie vrij kort na de overname”, vertelt Jeroen. “Al snel vonden klanten de weg naar onze nieuwe mascotte: ze reageerden razend enthousiast. Ook de kinderen! Ondertussen is Broelie een volksfiguur geworden. Daar maken we dankbaar gebruik van om onze winkel nog meer te verankeren in de regio.”
Slimme marketing
Ook de leveranciers zijn fan. “Zo werkten we al samen met Edgar en Cooper, Libeert en Capri Sun om Broelie om te toveren tot een kat, paashaas en zonnig mannetje. De 360°-ledwall zetten we daarbij strategisch in om de marketingcampagnes in hun totaliteit te versterken. De robot is heel gemakkelijk aan te passen. Het wijst zichzelf allemaal uit. En als we toch vragen zouden hebben, kunnen we altijd rekenen op de betrouwbare support van DeDuCo.”
Hoewel Jeroen de ShelfiePro in de eerste plaats inzet als marketingtool, heeft de robot nog veel meer in z’n mars. “Broelie is eigenlijk een extra medewerker. En we benutten nog niet eens alle functionaliteiten. In de toekomst willen we de robot dan ook op andere manieren inzetten op onze werkvloer.”

Actueel

DeDuCo
Mascotte en extra medewerker: Broelie steelt de show
Lees artikel

DeDuCo
Multipurpose AI-robot als extra collega in je winkel
Lees artikel
