Uiteindelijk wil Johan evolueren naar een kruidenierswinkel 2.0. “Vroeger had ieder dorp wel een winkel waar je een babbeltje kon slaan en terecht kon voor kleine en grote inkopen. Naar dat soort winkel, maar dan in een modern jasje, willen we evolueren.” En dat modern jasje is momenteel een webshop.
Een dik jaar geleden interviewden we Johan Vergote van Vivobox – Versboetiek. Zijn webshop stond toen nog in de kinderschoenen maar is ondertussen uitgegroeid tot een succes. Wil je weten hoe Johan dit wist te realiseren? Neem dan deel aan de thema-avond ‘Social media voor speciaalzaken’ via livestream op maandag 25 januari.
Van webshop naar kruidenierswinkel 2.0
In april 2015 start Johan, in bijberoep, met het maken en verdelen van een wekelijks fruit- en groentepakket, onder de naam Vivobox. Het pakket kon je op zaterdagvoormiddag bij hen thuis in Hamme afhalen. “We werkten niet via een webshop”, gaat Johan verder, “maar voerden vooral promotie via een website en een actieve Facebookpagina. En we zijn dui-zen-den strooibriefjes in de buurt gaan insteken.”
Je kunt er je producten reserveren en ophalen in de winkel, of op twee vaste momenten in de week laten leveren bij je thuis. Ook het originele fruit- en groentepakket kan je nog steeds verkrijgen via de nieuwe webshop.
Johan deelt zijn tips & trics!
Baat jij ook een speciaalzaak uit en wil je weten hoe het ondertussen loopt met de webshop van Johan?
Neem dan deel aan de thema-avond 'Social media voor speciaalzaken' via livestream op maandag 25 januari.
Meer info en inschrijven