Winkelervaring als prioriteit

3 min.

SuperMAG
Verhalen

In ons magazine, en meer bepaald in het dossier rond digitalisering & beleving, laten we graag twee Carrefour-ondernemers aan het woord die hierin uitblinken. De experts van dienst? Vader en zoon Laisnez.

Didier Laisnez nam zijn eerste Carrefour Express over in 2002. Enkele jaren later had hij vier Carrefour Express-winkels onder zijn hoede. In 2019 liet hij een van zijn winkels in de Anselmostraat in Antwerpen over aan zijn zoon Jonathan. Momenteel heeft de ervaren ondernemer ook nog een Carrefour Express in Antwerpen (Vlaamse Kunstlaan). 

Het streven naar een prettige winkelervaring voor de klanten is hier meer dan een leuze. “Al 20 jaar is klanttevredenheid onze prioriteit”, vertelt Jonathan. “De winkel ligt in een diverse buurt. Zowel studenten, families, oudere personen als  werklui doen bij ons hun inkopen. We willen dat iedereen met een positief gevoel terugkeert.” 

Jonathan Laisnez,   uitbater Carrefour Express Antwerpen Anselmostraat

In principe is onze winkel ‘klein’, toch is het aanbod groter dan in de gemiddelde Carrefour Express.

Jonathan Laisnez, uitbater Carrefour Express Antwerpen Anselmostraat

Een mooi assortiment

“De bakkerij en onze groente- en fruitafdeling zijn onze visitekaartjes”, zegt ook Didier. “We kiezen altijd voor seizoensgebonden kwaliteits producten die – wanneer mogelijk – lokaal geproduceerd worden.” 

“Wat ons van andere winkels onder-scheidt, is het grote assortiment”, vult zoon Jonathan aan. “In principe is onze winkel ‘klein’, toch is het aanbod groter dan in de gemiddelde Carrefour Express. Van basisproducten zoals bloem tot Italiaanse koekjes, bij ons vind je alles wat je nodig hebt.”

Klantenservice

Een snelle afhandeling bij de kassa en ruime openingstijden zijn ook belangrijk om die winkelervaring te verbeteren. “Daarbovenop bieden we ook een leverservice aan huis en werken we met Too Good To Go.  Een groot succes, de vraag is vaak groter dan het aanbod”, vervolgt Jonathan. “Binnenkort plaatst Carrefour hier ook smart vending machines om zo ook buiten de openings uren een oplossing te  kunnen aanbieden voor onze klanten.”

Waardevolle data

De Critizr-app van Carrefour helpt hen om de meningen van onze klanten te verzamelen. “Hun opmerkingen en suggesties zijn uiterst waardevol voor ons. Bovendien luisteren we voortdurend naar onze klanten tijdens hun bezoek aan de winkel. Ons team is daarin getraind”, aldus Didier.

Een modern winkelconcept

In juli 2019 en september 2022 werd de winkel verbouwd volgens het 3.0-concept van Carrefour Express. “Dat concept blijft zich ontwikkelen en wordt verfijnd bij elke verbouwing. Dit betekent dat Carrefour aandacht heeft voor de feedback en  opmerkingen van klanten en het concept voortdurend aanpast om een steeds betere winkelervaring te bieden”, vertelt Didier daarover. 

“Het is cruciaal om te investeren in nieuwe ideeën, nieuwe technologieën en nieuwe benaderingen”, besluit hij. “Het stelt ons in staat om ons te onderscheiden van de concurrentie, klanten aan te trekken en te behouden, en te voldoen aan veranderende behoeften van consumenten. Dit is een overtuiging die altijd centraal gestaan heeft in mijn winkelbeheeractiviteiten gedurende meer dan 20 jaar!” 

Gerelateerde artikels

Diversiteit in de rekken én in de kantine
Sleutel mee aan de workforce managementtool van BookU
Carrefour Market Ekeren springt mee op de kar van e-commerce

Actueel

Infosessie: harmonisering PC's en nieuwe franchisewet
Diversiteit in de rekken én in de kantine
Delhaize Belsele

Winkelopening

Delhaize Belsele

2 min.
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy