Supermarkten scoren steeds meer met hun versaanbod. Wat betekent dat voor jouw speciaalzaak? Buurtsuper.be en prof. Gino Van Ossel starten een uniek project om samen met dynamische speciaalzaken de impact én de kansen van deze evolutie in kaart te brengen. Doe mee en blijf je concurrentie voor!

In hun strijd tegen de discounters zetten zelfstandige supermarkten al jaren in op hun versaanbod. Door hun assortiment te verbreden en te verdiepen met meer kwalitatieve producten, eigen bereidingen en klant-en-klare maaltijden vertegenwoordigt hun vers meer dan 60% van de omzet. Door de verzelfstandiging van de geïntegreerde Delhaize-winkels wordt bovendien zondagopening de norm.
Wat betekent dit voor je speciaalzaak?
Vormt de bakkerijafdeling van de supermarkt een bedreiging voor de warme bakker? Verkiest de consument het gemak en de ruime keuze in de supermarkt? Hoe percipieert hij de kwaliteit nu steeds meer producten ter plaatse worden afgebakken
Voelen slagers en traiteurs de concurrentie van de buurtsupermarkt, die steeds meer premiumproducten en eigen bereidingen aanbiedt? Kunnen de bereide maaltijden van de supermarkt de kwaliteit van de speciaalzaak benaderen?
Moeten de groenten- en fruitwinkels het succes van de supermarkten vrezen?
Kortom: voel je als speciaalzaak en versmarkt het succes van de zelfstandige supermarkten?
Uniek project o.l.v. Prof. Gino Van Ossel
Buurtsuper.be organiseert in samenwerking met Professor Gino Van Ossel, expert in retailmarketing, een uniek project voor speciaalzaken. Geen loutere presentaties, maar een project waarbij we samen met de meest dynamische zaakvoerders op zoek gaan naar antwoorden:
- Hoe reëel is de bedreiging?
- Waaruit bestaat ze precies?
- Hoe kunnen we ons daartegen wapenen?
Op de eerste avond leidt Prof. Gino Van Ossel, bij wijze van kick-off, het thema in met suggesties over mogelijke strategieën en concepten die in binnen- en buitenland hun succes hebben bewezen. Daarna gaan de aanwezige speciaalzaken in kleine groepjes met elkaar in discussie en wisselen ze ervaringen uit. Tot slot brengen we tijdens de debriefing de besluiten van de groepjes in kaart voor de complete groep deelnemers.
Op de tweede avond zal Prof. Gino Van Ossel op basis van de conclusies van de eerste avond de ideeën en concepten verder uitdiepen, met focus op hun kansen en bedreigingen. Bedoeling is om na deze opvolgavond tot de mogelijke vorming van themagroepen te komen die de concepten omzetten tot concrete experimenten in de eigen winkel.
Ondernemen we actie?
Buurtsuper.be wil niet bij de spreekwoordelijke ‘pakken blijven zitten’ en biedt je de kans om als speciaalzaak actie te ondernemen onder leiding van een ervaren expert!
Het project gaat van start eind september / begin oktober (exacte datum wordt tijdig gecommuniceerd). De twee avonden vinden plaats op een centrale locatie, nog te bepalen volgens de ingeschreven deelnemers. Het aantal deelnemers bedraagt min. 13 en max. 26 (exclusief voor zaakvoerders van speciaalzaken).
De twee avonden zullen telkens plaatsvinden op een maandag. We starten om16u00, om 19u00 wordt een gezamenlijk diner aangeboden.
Prijs: deelnameprijs voor Buurtsuper-leden: € 555 per persoon (excl. btw).
Nog vragen? Neem dan vrijblijvend contact op via info@buurtsuper.be.
Interesse om deel te nemen? Vul dan asap onderstaand formulier in. Eind juni sluiten we de inschrijvingen af!
Actueel

Nieuw project voor speciaalzaken met Gino van Ossel
Wie wint de strijd om het vers?
Lees artikel

De expertise van AbsoluteYou en Maxicon
Retailers ontzorgen
Lees artikel
