Warm aanbevolen: samenwerking met Croustico

3 min.

SuperMAG
Verhalen

In de AD Delhaize van Ronse vind je sinds eind 2023 de overheerlijke viennoiserie en broodjes van Croustico terug. En dat heeft de buurtsuper alvast geen windeieren gelegd. “Het verschil met onze vorige leverancier is opmerkelijk groot”, geeft bakkerijverantwoordelijke Miranda Desmet mee. Waar het grootste verschil zit? In de a-tot-z-aanpak van Croustico.

In november 2023 nam Edouard Deprez de Delhaize van Ronse over. Met een verleden in de supermarktwereld kon hij deze opportuniteit niet voorbij laten gaan. Via een vriend die ook een Delhaize overnam, hoorde hij over Croustico. Na één gesprek in de proefkeuken van Croustico en een proefdag waren Edouard en Miranda verkocht.

“De kwaliteit van de producten heeft voor ons de doorslag gegeven”, klinkt het eensgezind. “Al is de persoonlijke en snelle communicatie ook een onmisbaar element in onze samenwerking.”

Miranda Desmet, bakkerijverantwoordelijke in de Delhaize van Ronse

Bij Croustico zijn ze zéér goed op de hoogte van het volledige bakproces.

Miranda Desmet, bakkerijverantwoordelijke in de Delhaize van Ronse

Juiste partner

Miranda werkt al tien jaar bij de Delhaize als hoofd van de bakkerij. Ze heeft dus al wat leveranciers en systemen zien passeren. “Bij de vorige leverancier liep het te vaak mis. Stock- en kwaliteitsproblemen, slechte communicatie ... En het ergste is: je kan daar zelf weinig aan doen. Ik was dus heel tevreden dat we met een andere partij in zee gingen (lacht)”.

Edouard blikt zelf ook terug op een geslaagde transitie. “Ik heb enkel de introductie gedaan tussen Croustico en onze Delhaize. De rest heeft Miranda verder opgevolgd. Ik vertrouwde erop dat ze de juiste beslissingen zou nemen.”

Eenmaal de samenwerking beklonken was, ging de bal pas écht aan het rollen. Miranda: “Ze kwamen de ovens afstellen, baktesten doen, bepaalden samen met ons het aanbod, bekeken hoe we de diepvriezers opnieuw en efficiënt konden inrichten ... Bij Croustico zijn ze zéér goed op de hoogte van het volledige bakproces. Ik voelde meteen dat we de juiste keuze hadden gemaakt. Vandaag denken we er zelfs over na om ook hartige snacks toe te voegen aan ons assortiment.”

Doenersmentaliteit

De Delhaize van Ronse kiest ervoor om zich te differentiëren van andere buurtsupers door echte botercroissants en -koeken aan te bieden. De kwaliteit moet dus altijd op-en-top zijn. “Als ik een broodje of koffiekoek voorbij zie komen waarvan de kwaliteit iets minder is, dan bel ik onmiddellijk en neemt Croustico meteen contact op met de serviceafdeling. Ze zitten er kort op. "

"En dat merk je in alle aangeleverde producten. Ik vind hun service 100% betrouwbaar. Afgelopen december had ik bijvoorbeeld wat schrik voor de eindejaarsdrukte in de bakkerij, maar dat is zó vlot verlopen, mede dankzij de stipte leveringen van Croustico en hun goede stock.”

Sofie Waldraet, de vaste salescoach van Croustico

Bij veel leveranciers stopt het na de levering van de producten. Voor ons begint de motor dan pas op volle toeren te draaien.

Sofie Waldraet, de vaste salescoach van Croustico

De extra mile

Sofie Waldraet, de vaste salescoach van Croustico voor de Delhaize in Ronse is blij dat hun aanpak zo goed gesmaakt wordt door Miranda en haar team. “Bij veel leveranciers stopt het na de levering van de producten. Voor ons begint de motor dan pas op volle toeren te draaien. De opvolging is voor Croustico heel belangrijk. Lopen de producten goed? Hoe zit het met de kwaliteit? En heeft de buurtsuper nog iets extra nodig, zoals promoties of visuals, om de verkoop te boosten?"

"We denken in alles mee en dat werkt in twee richtingen. De Delhaize in Ronse is niet bang om feedback door te geven, zowel de goede als de slechte. Daardoor creëer je een haast blindelings vertrouwen. Dat maakt samenwerken fijn.”

Edouard pikt nog in. “We hadden in het begin nood aan een betere aankleding van onze broodjeshoek. Daarom kwam er een marketingmedewerker van Croustico langs. Nog geen twee weken later hingen er al mooie foto’s om het aanbod in de kijker te zetten. Je kan eigenlijk alles aan Croustico vragen, dat maakt van hen een droompartner."

"De bakkerij is voor ons een heel belangrijke afdeling waarin we het verschil proberen te maken. Ze is doorslaggevend voor de perceptie van versheid en kwaliteit naar klanten toe. Dat moet gewoon goed zitten. En dat zit het met Croustico.”

Gerelateerde artikels

Een plaatselijk aanbod brengt leven in je winkel
"Zoete, zaadloze paprika's zitten in de lift”
Bijverdienen wordt blijverdienen

Actueel

Flavor Shop betrekt team bij elke aanwerving
"Kwaliteit in plaats van lage prijzen promoten"
UNIZO wil af van overdreven ontslagbescherming
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy