Superbuurt-campagne met Soe Nsuki

3 min.

Superbuurt
SuperMAG
Buurtsuper v/h jaar

Op maandag 30 september trapten we de grote  Superbuurt­mediacampagne af. Buurtsuperfan en stand­upcomédienne Soe Nsuki speelt een centrale rol in de videoclip én radiospot. “Het is toch zot dat we op bijna elk moment van de dag naar de winkel kunnen gaan en gewoon uitkiezen wat we willen eten”, vertelde ze ons enthousiast. 

Via vijf paginagrote advertenties in Het Nieuwsblad, De Standaard, Het Belang van Limburg, Gazet van Antwerpen en Billie (zie afbeelding hieronder) riepen we op om tijdens het Weekend van de klant naar de buurtsuper te gaan, er een lekkere reep  Tony’s Chocolonely melk-zeezout-karamel in ontvangst te nemen én je favoriete buurtsuper te bedanken. 

De eerste week van oktober liep ook een spot op radio2 (en zusterzender radio2 benebene) waarin we klanten vroegen om hun favoriete buurtsuper te bedanken. De oproep in die spot kwam van B-girl (breakdancer), dj en stand-upcomédienne Soe Nsuki. We maakten met haar ook een grappige video (zie boven) die centraal stond in de campagne.

Lees verder onder de afbeelding. 

Cruciale rol van de buurtsuper

Waarom ze onze Superbuurt-actie steunt? “We zijn het misschien een beetje vergeten, maar tijdens de coronacrisis vertolkten onze buurtsupers en hun medewerkers echt wel een belangrijke rol”, vertelt Soe. “Die rol hebben ze trouwens altijd gehad, en hebben ze nu nog steeds. Ik vind dat ze daar een bedankje voor mogen krijgen.”

“Ik neem niets als vanzelfsprekend”, vervolgt ze. “Een supermarkt ook niet. Het is toch zot eigenlijk dat we op bijna elk moment van de dag naar de winkel kunnen gaan en gewoon uitkiezen wat we willen eten. Ook de ondernemers die mensen aanwerven en elke dag bezig zijn met het reilen en zeilen van een buurtsuper, verdienen ons respect.” 

Soe Nsuki

Het is toch zot dat we op bijna elk moment van de dag naar de winkel kunnen gaan en gewoon uitkiezen wat we willen eten.

Soe Nsuki

Veel licht en logisch ingericht

Soe – die in Berchem woont – doet haar boodschappen liefst in de Albert Heijn, een kleinere Proxy Delhaize in de buurt en bakkerij Leman. “In de Albert Heijn is het grote aanbod echt wel een troef. Ik vind het ook leuk dat de mensen die daar werken ondertussen bekenden zijn geworden, omdat we er zo vaak komen. Het is ook een mooie winkel, met veel licht, logisch ingericht en een fatsoenlijke parking. Handig als we toch een keer met de auto naar de buurtsuper gaan!"

Soe heeft haar favoriete buurtsuper uiteraard  ook bedankt via www.superbuurt.be. “Vooral de nabijheid en prijs vind ik toch wel een meerwaarde. En – dat is misschien wat bizar – ik vind sfeer ook heel belangrijk. Die wordt zonder twijfel gemaakt door het personeel. Een goede werksfeer en vriendelijke medewerkers, dat voelt voor een  klant heel leuk aan.”    

Buurtsuper van het jaar 2024

Buurtsuper van het jaar 2024

Jouw klanten kunnen nog tot en met eind oktober stemmen op hun favoriete buurtsuper via Superbuurt.be

Overtuig je klanten, buren, vrienden en kennissen massaal om voor jouw buurtsuper te stemmen en … wie weet word jij wel Buurtsuper van het jaar 2024!  

Naar Superbuurt.be

Gerelateerde artikels

120 jaar ambachtelijk snoep van de bovenste plank
Een nieuw hoofdstuk zonder zorgen dankzij Overnamemarkt.be
Carrefour Market Gooreind (Wuustwezel) kiest voor cWatch

Actueel

120 jaar ambachtelijk snoep van de bovenste plank
1/5 jongeren werkt deeltijds
Gentse Jumbo verloot een minuut gratis winkelen
cover-supermag-april25-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2025

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy