SPI brengt duurzame draagbaarheid naar retail

3 min.

SuperMAG
Verhalen

Door de jaren heen heeft de retailwereld een revolutie doorgemaakt in de manier waarop klanten hun producten verzamelen. Als pionier in kunststof weet Sales Promotion International (SPI) zich steeds weer aan te passen aan de veranderende behoeften van de markt, met robuuste kunststof manden en trolleys die voldoen aan de hoogst mogelijke duurzaamheidsnormen.

Al in 1993 begon SPI, partner in retailbenodigdheden, met de winkelmandjes uit kunststof. Metaal moest plaatsmaken voor lichtgewicht mandjes, die zowel duurzaam als gebruiks-vriendelijk zijn. Later volgde de beweging van handheld mandjes naar trolleys op wieltjes, die een steeds belangrijker aandeel krijgen in het winkelbeeld. “Kunststof heeft als bijkomend voordeel dat het eenvoudig is om te personali-seren met een eigen merknaam, kleur of logo”, vertelt CEO Lieven Lammertyn. “Zo kan je als afnemer je eigen stempel drukken.”

Waar het aanbod van SPI vroeger bestond uit bonte kleuren (happy colors), kiest de Belgische winkeluitbater vandaag eerder voor sobere kleuren. “Rood voor supermarkten, grijs voor doe-het-zelfzaken, groen voor farma en tuincentra. Er was een tijd dat we producten in elke mogelijke Pantone- of RAL-kleur leverden. Maar de vraag naar excentrieke kleuren neemt nu af”, geeft Lieven aan. 

Made in Belgium

“Met onze eigen matrijzen en in hechte samen-werking met partners in de spuitgietproductie, worden al onze mandjes en trolleys lokaal vervaardigd”, vervolgt hij. “Door deze aanpak verzekeren we niet alleen snelle leveringen, maar ook een constante kwaliteit, flexibiliteit enduurzaamheid in het productieproces. En we geven werk aan de klanten van onze klanten.” Die grote mate van flexibiliteit is volgens Lieven een must om aan de behoeftes van klanten te kunnen voldoen.

“We beschikken over een grote voorraad die ons toelaat om snel te kunnen leveren. Bij winkelopeningen en -remodelings moet je grote bestellingen op korte tijd kunnen verwerken. We denken altijd mee met de klant en zoeken naar een oplos-sing op maat, of je nu een holding bent of een zelfstandige uitbater. Die aanpak levert ons al meer dan dertig jaar tevreden klanten op, in binnen- en buitenland!”

Lieven Lammertyn, CEO SPI

We denken altijd mee met de klant en zoeken naar een oplossing op maat, of je nu een holding bent of een zelfstandige uitbater.

Lieven Lammertyn, CEO SPI

Duurzame verantwoordelijkheid

Met kunststof is niets mis, benadrukt Lieven. “De manier waarop we ermee omgaan is duurzaam of niet. Onze mandjes zijn dus 100% recycleerbaar of, als je nog een stap verder wil gaan, geproduceerd uit gerecycleerd materiaal. En dit zonder afbreuk te doen aan de kwaliteit of esthetiek!”

Afsluiten doet Lieven met een tip voor de uitbater: “Zet de mandjes niet alleen bij de ingang. Verspreid ze overal in de winkel. Want hoe vaak komt het niet voor dat een klant van plan is slechts het hoogstnodige mee te nemen, maar al na vijf meter vaststelt dat hij zijn handen vol heeft en op zoek gaat naar een mandje?”

Gerelateerde artikels

Diversiteit in de rekken én in de kantine
Sleutel mee aan de workforce managementtool van BookU
Carrefour Market Ekeren springt mee op de kar van e-commerce

Actueel

Infosessie: harmonisering PC's en nieuwe franchisewet
Diversiteit in de rekken én in de kantine
Delhaize Belsele

Winkelopening

Delhaize Belsele

2 min.
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy