Smakelijk partners

3 min.

SuperMAG
Verhalen

Sinds anderhalf jaar shop je in de gezellige bakkerijhoek van de AD Delhaize Stekene je dagelijks brood en andere hartige en zoete lekkernijen van leverancier Croustico. Een gesmeerde samenwerking, klinkt het bij winkelverantwoordelijke Esmeralda de Smit wanneer we haar in volle ochtenddrukte contacteren. Voor een paar lovende woorden heeft ze zeker tijd. “We hebben nog geen moment spijt gehad van onze overstap naar Croustico. Integendeel: ons aanbod is nog nooit zo divers en kwalitatief geweest.”

Steeds meer Stekenaren – en omliggende inwoners – vinden hun weg naar de broodjeshoek van de AD Delhaize in de Stadionstraat. Voor lekkere croissants en andere viennoiserie op zondagochtend en verse stokbroden in de zomer bijvoorbeeld. De drukte in de bakkerij legt een brede glimlach op de lippen van winkelverantwoordelijke Esmeralda. “Als buurtsuper merken we dat het leven voor onze klanten enorm duur is geworden. Dat zit wel in je hoofd als je leveranciers kiest en kwaliteit afweegt tegen de prijs."

"Dat wij onze klanten in onze bakkerij zo’n kwalitatief aanbod kunnen voorschotelen tegen schappelijke prijzen, is een van onze grootste troeven, denk ik. En een verdienste van Croustico. Ik werk hier al dertien jaar, waarvan acht jaar als winkelverantwoordelijke, en heb het aanbod in kwaliteit echt zien groeien. Ook onze klanten merken dat verschil goed. Hiervoor werkten we met een andere broodpartner samen. Tot de eigenaar van de winkel met Croustico in contact kwam. De start van een mooie samenwerking!”

Dat wij onze klanten in onze bakkerij zo’n kwalitatief aanbod kunnen voorschotelen tegen schappelijke prijzen, is een van onze grootste troeven.

Dat wij onze klanten in onze bakkerij zo’n kwalitatief aanbod kunnen voorschotelen tegen schappelijke prijzen, is een van onze grootste troeven.

Meedenkers

Toen de eerste koffiekoeken, donuts en (stok)broden van Croustico van de oven rechtstreeks naar het winkelschap gingen, was dat nog in een overgangsfase langs het aanbod van een vorige leverancier. “Ook in dat beginstadium konden we al op hen rekenen. Ze hielpen ons met de indeling van de broodhoek: wat moest waar liggen? Het zijn vragen die je jezelf als winkel niet zo snel stelt. De expertise van Croustico was hier heel handig.” 

“Zo maakten we een overzichtelijke indeling voor zowel het personeel in de winkel áls de winkelende eindklant. Het zijn echte meedenkers. Tijdens de opstart kregen we zelfs heel wat gratis goederen om uit te testen. Daar begon die vertrouwensband al. Op die manier stemden we het aanbod af op onze noden.”

Die intense begeleiding is een van de stokpaardjes van Croustico. Sofie Waldraet, sales coach: “We volgen onze klanten van A tot Z op. Voor sommigen is dat een welgekomen uitgestoken hand bij de opstart, of overgang, van hun bakkerij-afdeling. Eens ze dan voldoende zelfvertrouwen hebben, laten we dat deel terug aan hen over. Maar we blijven altijd bereikbaar voor elke soort vraag.”

De flexibiliteit van Croustico is - in alle hectiek van een buurtsuper -goud waard.

De flexibiliteit van Croustico is - in alle hectiek van een buurtsuper -goud waard.

Wederzijds vertrouwen als basis

Sofie is de vaste contactpersoon voor Group Dierckx, waar AD Delhaize Stekene onderdeel van is. In haar functie zorgt ze ervoor dat bestaande klanten zorgeloos van het uitgebreide aanbod kunnen genieten. “Ik ben een coachende probleemoplosser (lacht). Van het opvolgen van de bestellingen tot het inrichten van het broodmeubel in de winkel."

Croustico biedt niet alleen een doordacht aanbod, maar ook daadkracht. Wij denken mee met de verantwoordelijken van de winkels. En dat is niet anders in Stekene. Het contact met Esmeralda verloopt enorm gemoedelijk. Ze staan ook open voor nieuwe producten en pakken de zaken vast.” 

Ook omgekeerd is dat vertrouwen 100% aanwezig. Esmeralda: “De samenwerking verloopt heel transparant met open communicatie, zo heb ik het graag. Zeker als het op promo’s of aanbod aankomt, wil je gewoon weten waar je staat als winkel en wat de mogelijkheden zijn. Bij problemen of laattijdigebestellingen kan ik Sofie ook altijd bereiken. Die flexibiliteit is – in alle hectiek van een buurtsuper – goud waard."

"We bestellen eigenlijk altijd online, ook echt een zaligheid, maar gisteren vergat ik bijvoorbeeld iets in ons winkelmandje te leggen. Vervelend op dat moment, maar na een telefoontje was het al geregeld. Zulke leveranciers doen de winkel draaien. Croustico vormt voor ons een extern paar ogen én zorgde voor een frisse wind in onze  broodhoek."

Of ik hen zou aanraden? Ik denk dat mijn enthousiasme voor zich spreekt (lacht). Maar het antwoord is: ja. Bij Croustico staan de klant én de eindklant op een gedeelde eerste plaats. Wij dragen ook een warm hart voor onze klanten. Vandaar de match!”    

Gerelateerde artikels

Diversiteit in de rekken én in de kantine
Sleutel mee aan de workforce managementtool van BookU
Carrefour Market Ekeren springt mee op de kar van e-commerce

Actueel

Infosessie: harmonisering PC's en nieuwe franchisewet
Diversiteit in de rekken én in de kantine
Delhaize Belsele

Winkelopening

Delhaize Belsele

2 min.
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy