Service, kwaliteit én creativiteit

3 min.

SuperMAG
Verhalen

Dat Belux-Mondial kwalitatieve etiketten en papierrollen levert aan de buurtsuper, dat wisten we al. En dat hun service top is, hadden we ook al gezegd. Maar dat zij de ontwerpers van het Martha’s-logo van Spar Lichtaart zijn, was ook voor ons een verrassing.

Al sinds 1996 werkt Spar Lichtaart samen met Belux-Mondial. “Alles wat hier kleeft, komt van bij ons”, zegt Dominique Cools. Hij is al 20 jaar vertegenwoordiger voor Belux-Mondial en komt hier al even lang over de vloer. “We leveren de kassarollen en alle soorten etiketten: blanco, voorgedrukt en de Martha’s-etiketten, uiteraard.”

Martha’s is het eigen label voor de versproducten van Spar Lichtaart en – niet toevallig – de naam van de 75-jarige mama van uitbaters Luc en Guy Van de Poel. Martha draait nog steeds mee in de winkel. 

Dominique Cools en Jeremy Looijer van Belux-Mondial met Luc Van de Poel in Spar Lichtaart.

Fijne manier van werken

Waarom Spar Lichtaart al die tijd met Belux-Mondial samenwerkt? “Omdat er nooit iets tegenzit”, glimlacht Luc Van de Poel. “En eerlijk gezegd, we gaan ook niet actief vergelijken met andere leveranciers. Hun manier van werken is gewoon goed. Dominique komt langs, controleert de stock en zorgt dat alles besteld en tijdig geleverd wordt. Is er toch een tekort? Dan wordt dat een dag later  al geleverd.” 

“En als er een probleem is, dan lossen we dat ook op”, vult Dominique aan. “Zo ondervond een van onze klanten onlangs dat zijn etiketten plots niet meer kleefden. Wat bleek? Er zaten veel meer siliconen in de verpakking. Dan moet de samenstelling van de lijm aangepast worden.” 

Luc Van de Poel

De manier van werken is gewoon goed. Dominique komt langs, controleert de stock en zorgt dat alles besteld en tijdig geleverd wordt.

Luc Van de Poel

Probleemoplossend

Dominique controleert hier samen met Luc de stock, maar in de meeste winkels waar hij komt, doet hij dat alleen. “Gemiddeld kom ik zo om de drie à vier maanden bij mijn klanten. Dus ik steek de stock ook niet té vol”, legt hij uit. 

“Er zijn momenteel wel heel wat problemen op de  internationale papier- en etikettenmarkt als gevolg van COVID-19, de oorlog in Oekraïne en een staking van UPM, ‘s werelds grootste producent van grafisch papier”, vult Jeremy Looijer, CEO van Belux-Mondial aan. “Voor materiaal waar we vroeger drie werkdagen op moesten wachten, kan het nu zeven maanden duren vooraleer  er geleverd wordt.” 

“Daar hebben we niets van ondervonden”, reageert Luc verbaasd. “Neen, dat heeft ons vooral veel kopzorgen en nachtmerries bezorgd”, lacht Jeremy. “We hebben al onze klanten altijd tijdig kunnen beleveren. Zowel de eindgebruikers als de doorverkopers en de industrie. In plaats van een maand voorraad moet ik nu acht maanden vooruit plannen. Maar je moet verder kunnen, hè.”

Duurzaam samenwerken

Belux-Mondial gelooft in langetermijnrelaties. Niet alleen met haar medewerkers en klanten, maar ook met haar leveranciers. “Avery levert bijvoorbeeld al sinds 1992 etiketmaterialen bij ons. Ons zusterbedrijf B.M.L.E., dat instaat voor de productie, werkt al jaren nauw samen met verschillende weegschaalproducenten en -verdelers."  

"Die kiezen voor ons omdat ze weten dat we de kennis en kwaliteit in huis hebben. Maar dankzij die samenwerking kunnen wij onze klanten ook beter informeren over de aankoop van weegschalen.” 

Luc Van de Poel

Het Martha’s-logo hebben we samen met Belux-Mondial ontwikkeld.

Luc Van de Poel

Martha’s

En hoe is het Martha’s-logo tot stand gekomen? “Dat hebben we samen ontwikkeld”, vertelt Luc. “Guy en ik wilden een label voor onze versbereidingen introduceren. Dominique had een boek bij met voorbeelden en daar hebben we ons op geïnspireerd. De designer van Belux-Mondial heeft het logo dan uitgewerkt.”

En dat label lijkt een schot in de roos te zijn. Want naast de kaas, charcuterie en traiteur-bereidingen werd ook al een port en advocaat aan het assortiment toegevoegd. De Martha’s- bereidingen zijn dus nog lang niet aan hun einde toe!    

Gerelateerde artikels

Daarom ben ik lid

Kurt Van Turnhout, Alvo Supermarkt Nagels

Daarom ben ik lid

2 min.
In de bak met je vuilnis
Evenwicht is key

Green Deal ‘Eiwitshift op ons bord’

Evenwicht is key

3 min.

Actueel

Stap voor stap naar meer plantaardige voeding met halfhalf
VDAB Jobbeurs Verkoop & Horeca
Daarom ben ik lid

Kurt Van Turnhout, Alvo Supermarkt Nagels

Daarom ben ik lid

2 min.
cover-van-supermag-feb2024-hr.jpg

Super
MAG 1

SuperMAG nr. 1
Februari 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy