Samenwerking in vertrouwen

4 min.

SuperMAG
Verhalen

Belux-Mondial is specialist in etiketten, papierrollen en verpakkingsfolies voor de foodretail. Zolang ze zich kunnen herinneren werkt het team van Spar Bokrijk samen met het bedrijf. Rano Millen is hun vaste contact-persoon. Rano’s vader, die ook vertegenwoordiger was voor Belux-Mondial, was hier al kind aan huis.

Of ze bij Spar Bokrijk tevreden zijn over de samenwerking met Belux-Mondial? “Jazeker, aangezien we na al die jaren nog steeds onze etiketten en papierrollen bij hen bestellen”, lacht Sandra Peeters. Ze is de rechterhand van zaakvoerder Chris Janssen en werkt al 35 jaar in de winkel.

“Rano is altijd bereikbaar. Als er een probleem is of we komen iets te kort, dan stuur ik haar een mailtje en ze lost het meteen op.” Rano komt om de drie à vier maanden langs in de winkel. Samen met Sandra controleert ze de stock en bestelt meteen wat nodig is via haar iPad. “Die manier van werken is heel voordelig,” zegt Sandra. “Het is fijn dat ze ons dat werk uit handen neemt, alweer een zorg minder.”

Als er iets dringends is, zoals de ingebruikname van een nieuwe machine, etiket of kleine problemen, dan zoekt Rano een gaatje om eerder langs te komen.

Veel vertrouwen

Bij sommige klanten gaat Rano alleen het magazijn in en noteert ze zelf wat er moet besteld worden. Haar vader deed dat ook. “We hebben doorheen de jaren veel vertrouwen opgebouwd”, vertelt ze. “Onze klanten weten dat Belux-Mondial correct en eerlijk handelt. Er gebeurt bij ons eigenlijk heel veel in vertrouwen.” 

Jeremy Looijer, zaakvoerder van Belux-Mondial, bevestigt: “We zorgen dat de klant twee of drie maanden verder kan, tot het volgende bezoek van onze vertegenwoordiger. Het heeft geen zin om ze te overladen met materiaal. Etiketten hebben trouwens ook een houdbaarheidsdatum, dus je moet zorgen voor een goede rotatie.” 

Jeremy Looijer en Rano Millen, Belux-Mondial

99% van de etiketten die we verkopen zijn maatwerk.

Jeremy Looijer en Rano Millen, Belux-Mondial

Op maat

Chris Janssen is zaakvoerder van de Spar in Bokrijk, Beringen en Zepperen. Voor al zijn winkels is hij van bij het begin trouwe klant van Belux-Mondial. “Toen ik de winkel overnam vond ik die fluokleuren van de promo-etiketten zo heftig. Ze schreeuwen om aandacht, ik snap dat wel, maar die tijd is voorbij. Ik heb aan Rano alternatieven gevraagd met een moderne look en feel. Er zijn dan heel veel soorten etiketten bijgekomen, in lichtere, stijlvollere kleuren." 

"Je kan niet verwachten dat het assortiment van vandaag op morgen wordt uitgebreid, maar na verloop van tijd wordt er wel iets met je vraag gedaan.” 

Voor de winkels van Chris maakte Belux-Mondial ook een gamma etiketten op maat, met een mooie authentieke look. Die worden vooral gebruikt voor de eigen bereidingen. “99% van de etiketten die we verkopen zijn maatwerk”, vertelt Jeremy. ”Vorig jaar hebben we geïnvesteerd in een digitale drukpers. Nu kunnen we ook heel kleine oplages in vier kleuren drukken zonder clichékosten. Dat biedt veel mogelijkheden.”

Chris Janssen, Spar Bokrijk, Beringen en Zepperen

Onze samenwerking loopt heel smooth. Als wij ons eens mispakken, dan bellen we en lossen ze het probleem meteen op.

Chris Janssen, Spar Bokrijk, Beringen en Zepperen

Oplossingen zoeken

“Zolang zij hun werk goed doen, is er geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om een andere leverancier te zoeken”, besluit Chris. “Onze samenwerking loopt heel smooth. Als wij ons eens mispakken, dan bellen we en lossen ze het probleem meteen op.”  

“We spelen graag kort op de bal, desnoods kom ik zelf kijken als dat nodig is om een oplossing te vinden”, besluit ook Jeremy. “Zo was er onlangs een probleem met etiketten die niet goed kleefden. Ik begreep niet goed waarom er in de ene winkel een probleem was en in de andere niet. Ik ben toen in mijn wagen gesprongen en ter plekke gaan kijken wat er scheelde. Op die manier vind je de oplossing snel. Bij ons staat de service aan de klant centraal en dat nemen we serieus.”    

Gerelateerde artikels

Groot geworden met mosselen
Op de koffie met Wendy

Office manager van PMO

Op de koffie met Wendy

3 min.
Zet je schouders onder duaal leren

Actueel

Groot geworden met mosselen
Aantal internetwinkels op 2 jaar met helft gestegen
Op de koffie met Wendy

Office manager van PMO

Op de koffie met Wendy

3 min.
cover-van-supermag-april-2022-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2022

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy