Op de fiets voor buurtsupers en speciaalzaken

4 min.

SuperMAG
Verhalen

De opmars van e-commerce is niet meer te stoppen. Steeds meer consumenten doen hun boodschappen via het internet. Bij Deliveroo is het beleveren van klanten van buurtsupers en speciaalzaken dan  ook het snelst groeiende segment. 

Rodolphe Van Nuffel, woordvoerder Deliveroo België: “Momenteel zijn we actief in meer dan 27 steden met 3.000 fietskoeriers. Naast de restaurants werken we steeds meer samen met gespecialiseerde traiteurs zoals Rob The Gourmets’ Market, Delitraiteur en Bakkerij Renard. Ook heel wat Spar-supermarkten, wijnzaken en vooral Carrefour express-winkels leveren via Deliveroo. Klanten kunnen kiezen uit een aanbod van meer dan 1.200 producten die binnen de 30 minuten thuis worden geleverd.”

Rodolphe Van Nuffel, woordvoerder Deliveroo België

We kiezen er bewust voor om samen te werken met bestaande winkels, met food als onze focus.

Rodolphe Van Nuffel, woordvoerder Deliveroo België

De dienst kende het laatste jaar een groei van maar liefst 200%. “Het is niet onze bedoeling om zogenaamde ‘dark stores’ op te richten. Dat zijn virtuele winkels met grote magazijnen van waaruit wordt geleverd zonder dat er een winkelpunt aan is verbonden. We kiezen er net bewust voor om samen te werken met bestaande winkels, met food als onze focus. We zullen bijvoorbeeld niet meteen een samenwerking opstarten met een bloemenwinkel”, licht Rodolphe toe.

Buurtsupers en speciaalzaken die samenwerken met Deliveroo moeten geen vaste abonnementskosten betalen. Deliveroo werkt met een commissiemodel. “Die commissie schommelt op basis van de grootte van de winkel en de gemiddelde winkelmand. Het is ook afhankelijk van de zichtbaarheid die de winkel bereid is te geven aan Deliveroo.” 

De leveringskosten – net geen 5 euro – worden gedragen door de klanten. Gemiddeld gaat het volgens Rodolphe om een tiental producten per bestelling. “We vragen aan buurtwinkels  en restaurants instapkosten voor de tablet waarmee de winkel zijn bestellingen binnen-krijgt. We engageren ons om de som van alle bestellingen na aftrek van de commissie wekelijks uit te betalen.” 

Extra omzet en loyale klanten

Deliveroo weet uit ervaring dat de winkels die aansluiten, loyaliteit opbouwen bij de bestaande klanten én nieuwe klanten vinden via het Deliveroo-platform.

Deze buurtsupers trokken alvast de kaart van de e-foodtrend en gingen een samenwerking aan met Deliveroo:

Butcher’s Store

Butcher’s Store werkt sinds november 2020 samen met Deliveroo. De start van die samenwerking viel samen met de opening van hun derde vestiging, Butcher’s Store Antwerp City South.

Luc De Laet: “Bij de opening van Butcher’s Store Antwerp City South zijn we gestart met een snelle, hartige lunch: gegrilde buns met eigen ambachtelijke charcuterie. Deze zijn in geen tijd uitgegroeid tot een populaire middagsnack in het Antwerpse. Om ze sneller en bij een breder publiek te krijgen, doen we een beroep op Deliveroo. Zij zorgen voor een efficiënte en gemakkelijk te hanteren bestelapplicatie en een vlotte levering."

"Een uitstekende service voor de klanten van onze Butcher’s Stores dus. We kunnen een samenwerking met Deliveroo zeker aanraden. De samenwerking verloopt vlot en stelt ons in staat om tegemoet te komen aan de wensen van de hedendaagse consument.”

 

Luc De Laet

Deliveroo zorgt voor een efficiënte en gemakkelijk te hanteren bestelapplicatie en vlotte levering.

Luc De Laet

Bakkerij Aernoudt

Kurt Van Daele is verkoopverantwoordelijke bij Bakkerij Aernoudt. De bakkerijgroep met dertig vestigingen werkt sinds januari samen met Deliveroo. “Het was voor ons onhaalbaar om een eigen leverdienst met een uitgewerkte IT-oplossing uit te bouwen. We hebben enkele partijen vergeleken en kwamen uit bij Deliveroo."

"Zij hebben ons goed begeleid in de opstart en de resultaten zijn naar verwachting. Je boort nieuwe klanten aan. Ook al zijn die soms veeleisender, ze zorgen wel voor extra omzet. Er zijn natuurlijk servicekosten, maar die kan je gedeeltelijk compenseren door hogere prijzen te vragen. Onze conclusie? Het is de moeite om de test met Deliveroo te doen. Zeker in een stedelijk gebied kun je op die manier meer omzet genereren.”

Kurt Van Daele

Je boort nieuwe klanten aan. Ook al zijn die soms veeleisender, ze zorgen wel voor extra omzet.

Kurt Van Daele

Carrefour

“Voor Carrefour België was het Deliveroo-platform een perfecte oplossing. Het veel gebruikte platform zorgde bovendien voor nieuwe klanten”, vertelt ook Arnaud Lesne, Directeur Innovation & Partnership bij Carrefour Belgium.

“Carrefour wil altijd ‘mee’ zijn met haar klanten. Dankzij de samenwerking met Deliveroo hebben we een oplossing voor wie zijn of haar boodschappen in minder dan 30 minuten tot aan de voordeur wil laten bezorgen. We denken er trouwens aan om onze samenwerking met Deliveroo verder versterken door nieuwe concepten te ontwikkelen en uit te testen.” 

Voor Carrefour België was het Deliveroo-platform een perfecte oplossing.

Voor Carrefour België was het Deliveroo-platform een perfecte oplossing.

Voordeeltip

Voordeeltip

Ook interesse in een samenwerking met Deliveroo? Neem contact op via grocery@deliveroo.be.

Je krijgt een antwoord op al je vragen en een voorstel op maat van jouw winkel. Deliveroo helpt je bovendien op weg met marketingacties om jouw nieuwe thuisleverdienst in de kijker te zetten. 

TIP: Gebruik de code ‘BUURTSUPER’ en je betaalt geen instapkosten!  

Mail grocery@deliveroo.be

Deliveroo is aanwezig in Aalst, Antwerpen,  Bergen, Brussel, Brugge, Charleroi, Doornik, Gent, Genk, Hasselt, Knokke-Heist, Kortrijk, Leuven, Louvain-la-Neuve, Luik, Machelen, Mechelen, Namen, Nijvel, Oostende, Roeselare, Sint-Niklaas, Sint-Truiden, Vilvoorde, Waterloo en Waver.

Gerelateerde artikels

Op de koffie met ...

Nele, onze media coördinator

Op de koffie met ...

3 min.
Deel onze verborgen camera video’s
Passie voor multicolor

Drie kleuren in een hap

Passie voor multicolor

4 min.

Actueel

Digitalisering & impact op de winkelmedewerker (5)
Ontslagbrief moet dag eerder op de post
Kempense nuchterheid en en Nederlandse precisie
cover-supermag-juni-2022-hr-zonder-paskruisen.jpg

Super
MAG 3

SuperMAG nr. 3
Juni 2022

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy