Nauwe band tussen Croustico en klant

3 min.

Verhalen
SuperMAG

Dertig jaar geleden richtte Michèle Degreef samen met haar vader een familiezaak op. Ondertussen heeft ze twee florerende Carrefour Express-filialen op haar naam staan: één in Sint-Agatha-Berchem, de andere in Koekelberg. Daar komt vanzelfsprekend heel wat bij kijken.

Gelukkig kan Michèle altijd rekenen op de vlotte samenwerking met leverancier Croustico. “Ik ben al  25 jaar klant. De persoonlijke contacten, producten van topkwaliteit, aangename dienstverlening ... Dat vind je nergens anders”, oordeelt Michèle.

“Ik ben Croustico’s allereerste klant”, zegt Michèle Degreef trots. Deborah Smets, werknemer bij Croustico, bevestigt: “We kennen elkaar al jaren!” En dat merk je, want het gaat er luchtig en laagdrempelig aan toe tussen de twee dames. Of Michèle van plan is om ooit te veranderen van leverancier? Geen sprake van!

“Ik heb al veel offertes gekregen van andere bedrijven, maar blijf resoluut bij Croustico. Die andere  leveranciers bieden niet dezelfde diensten aan.” Croustico’s stokbroden, viennoiserie, hartige snacks, sweet treats ... én professionele werking vallen duidelijk in de smaak!

Persoonlijk contact en efficiënte communicatie

Croustico vinkt volgens Michèle met gemak elke checkbox af. Persoonlijk contact met de leverancier vindt ze bijvoorbeeld bijzonder belangrijk, en Croustico slaagt op dit onderdeel met glans. “Deborah passeert regelmatig in mijn Carrefour Express. Dat zijn altijd aangename bezoekjes. Maar ook in tussentijd kan ik op de nodige hulp rekenen. Heb ik specifieke vragen of problemen? Dan kan ik altijd bellen. Het is net 
dat evenwicht tussen face-to-face- en telefonisch contact waar ik zoveel waarde aan hecht.”

Daar stopt het niet: Deborah en haar collega’s doen er nog een communicatief schepje bovenop. “Als klanten bestellen via onze website en er loopt wat mis – bijvoorbeeld een bestelling die ontbreekt – belt ons kantoor hen altijd even op”, legt Deborah uit. “Hoewel het bestellen via onze website eenvoudig is, laten we onze klanten in dit proces nooit aan hun lot over.”

De website van Croustico toont niet alleen lopende promoties en nieuwigheden, maar bevat ook specifieke informatie zoals technische fiches, aankoopprijzen, allergenen ... Kortom, alles wat de klant nodig heeft. “Ook wanneer leverdagen door een feestdag veranderen, communiceren we deze info via de site.”

Michèle Degreef, zaakvoerder Carrefour Express Sint-Agatha-Berchem en Koekelberg

We kiezen zelf of we promoties van Croustico doorvoeren en bepalen zo onze eigen marge.

Michèle Degreef, zaakvoerder Carrefour Express Sint-Agatha-Berchem en Koekelberg

Vlotte levering en interessante promoties

Waar de meeste leveranciers een aantal kartons vereisen, levert Croustico al bij een minimumbestelling van slechts tien dozen. “Winkels kunnen dus vrij kleine hoeveelheden bestellen en zich tóch verwachten aan een vlotte levering. Da’s een enorme meerwaarde!” Bovendien leveren ze maar liefst vijf keer per week. “En ja, de kleine leveringen krijgen daarbij minstens evenveel aandacht als de grote!”

Bij die leveringen kan de klant vaak rekenen op gunstige marketingacties. “Croustico heeft regelmatig promoties lopen, zelfs op populaire producten zoals boterkoeken. Die zijn dus echt wel interessant. Het grote voordeel? Als winkeluitbaters kunnen wij zelf bepalen of we die promoties ook doorvoeren in de winkel of niet. Zo kunnen we onze eigen marges bepalen”, zegt Michèle.

“Daarnaast werken ze met spaarkaarten voor de eindklant. Heb je twaalf stokbroden aangekocht? Dan is je spaarkaart vol en krijg je een gratis stokboord. Croustico betaalt zelf voor de gratis broden die in de winkel worden uitgedeeld.”

Deborah Smets, Croustico

De kleine leveringen krijgen bij Croustico evenveel aandacht als de grote.”

Deborah Smets, Croustico

Uitstekende dienstverlening

Service met een grote S, daar staat Croustico voor. De juiste coaching kan daarbij niet ontbreken. “Bij de opstart gaan we samen met de klant kijken hoe we de bakkerij kunnen aanpakken. We programmeren de oven, organiseren de diepvriezer en maken een aangepast plan op. Kortom, we nemen de bakkerij onder handen van a tot z.”

Maar daar houdt de dienstverlening niet op. “Ook bij problemen is Croustico altijd bereikbaar. Ze zorgen voor een snelle en gepaste oplossing”, vult Michèle tevreden aan.

Gerelateerde artikels

Stap voor stap naar verpakkingsvrij
Dit kunnen jouw team én jouw klanten winnen
Diversiteit in de rekken én in de kantine

Actueel

Belgen zamelen meer dan 3.900 ton lege batterijen in
Surf mee op de grote Superbuurt-mediacampagne
Ombouw winkels naar Comarkt/Comarché afgerond
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy