
cWatch België
Meer info of een demo aanvragen? Neem dan contact op met Dirk Callaerts van cWatch België via:
- +32 478 377 443
- dirk.callaerts@bardica.net
Twee Spar-winkels, één glashelder communicatiesysteem: Eddy Van Meerbeek heeft nog geen seconde spijt van z’n beslissing om alle onderlinge communicatie in en tussen zijn winkels via cWatch te laten verlopen. Hoog tijd voor een babbel over gestroomlijnde communicatie, een beter timemanagement en een ongeziene service.
Eddy deed zijn indrukwekkende knowhow over retail op in zijn jarenlange functie als raadgever bij Delhaize. Vijftien jaar na dat avontuur runt hij vandaag met veel passie Spar Kessel-Lo en Spar Huldenberg. “Ik ken de sector op mijn duimpje, maar blijf graag op de hoogte van nieuwigheden. Via een bevriende concullega kwam cWatch op mijn pad in het voorjaar van 2022. Een product dat me een serieuze tijdwinst oplevert: exact de soort innovatie waar ik van hou.”
Voor er 30 cWatch-horloges in de winkels van Eddy circuleerden, verliep alle communicatie via het afroepsysteem. “Op z’n zachtst gezegd geen discrete manier van communiceren”, vertelt Eddy. “Ik werd ook niet meteen warm van opzichtige oortjes, dus de cWatch kwam op het perfecte moment."
"In het begin was het wel even zoeken. Niet elke medewerker – zeker de vrouwelijke – wilde een horloge. En de collega’s van de beenhouwerij en de charcuterie mochten het volgens de hygiënische voorschriften zelfs niet eens dragen."
"Gelukkig begreep Dirk Callaerts van cWatch het probleem meteen en ging hij op zoek naar een oplossing. Die kwam er in de vorm van een jojosysteem dat de medewerkers aan hun broekriem kunnen hangen. Al waren een hanger rond de nek of clip aan de borstzak ook goede opties. Proper én praktisch!”
![]()
Dat we de cWatch in beide winkels gebruiken heeft daarbij het gigantisch voordeel dat ik niet in Kessel-Lo moet zijn om een opdracht door te geven aan Huldenberg – of omgekeerd.
De Spar-winkels van Eddy waren bij de eerste Vlaamse klanten van cWatch. “Ik mocht de horloges eerst een tijdje testen, maar na een week was ik al verkocht (lacht). Het systeem kan ook gewoon zó ontzettend veel. Ik maakte meteen teams – van de kassamedewerkers tot de beenhouwerij en de studenten – voor de onderlinge communicatie."
"Maar iedereen kan elkaar natuurlijk bereiken. Komt er bijvoorbeeld een vrachtwagen aan? Dan spot een kassamedewerker dat meteen en laat hij of zij dat aan de juiste persoon weten. De communicatie is een stuk gestroomlijnder, waardoor er rust heerst in de winkel. Ook in onze service naar klanten toe is dat een meerwaarde: we helpen ze een stuk sneller én gerichter.”
’s Morgens loggen de medewerkers van Eddy zelf in op hun horloges – zowel in Spar Kessel-Lo als Huldenberg. “Dat we de cWatch in beide winkels gebruiken heeft daarbij het gigantisch voordeel dat ik niet in Kessel-Lo moet zijn om een opdracht door te geven aan Huldenberg – of omgekeerd. Zelfs als ik op weekend zou zijn, kan ik blijven communiceren."
"Ik kan daarbij op élk moment zien wat de status is van elke werknemer. Ik moet dus nooit op zoek naar iemand in de winkel, maar maak van op afstand contact. Qua timemanagement een absolute winnaar.”
![]()
Eerlijk: waar vind je deze persoonlijke service nog?
Spar Kessel-Lo en Huldenberg werken vaak met internationale medewerkers. Van Colombia tot Congo en Oekraïne: het personeelsbestand is divers. “Gelukkig stel je de cWatch makkelijk in op een eigen gekozen taal – er worden meer dan 30 talen ondersteund – en vertaalt het horloge automatisch. Zo verlies je geen tijd door zélf in een andere taal te moeten communiceren."
"Er zijn daarnaast nog heel wat handige features die Dirk persoonlijk is komen uitleggen. Die service is echt ongezien. Als er een probleem is, staat hij dezelfde dag nog bij je op de stoep. Eerlijk: waar vind je deze persoonlijke service nog? Door onze werkvloer te kennen, kan hij ook gericht meedenken naar oplossingen, zoals met dat jojosysteem. Om al die redenen heb ik het bedrijf al aan verschillende retailers aangeraden. Goed gerief moet je niet enkel voor jezelf houden (lacht).”
Meer info of een demo aanvragen? Neem dan contact op met Dirk Callaerts van cWatch België via: