“De opwaardering van de Turnhoutsebaan is er ook gekomen dankzij de heropbouw van de Roma in 2003. Dat heeft alles in gang gezet. De baan is nu ook geen echte winkelstraat meer. Eerder een handelsbuurt met sterke troeven zoals het Centrum voor basiseducatie Ligo, het Ecohuis, SAAMO … Die verbondenheid is een troef van Borgerhout.” Borgerhout wordt momenteel ook ‘Boho’ genoemd, een verwijzing naar de hippe, Londense wijk Soho. “Het is een geliefd en warm district om in te wonen en de prijzen op de huizenmarkt zijn gevolgd. Dat zegt genoeg.”
Joost is ook hoofdsponsor van de jaarlijkse Reuzenloop, een wandel- en loopevenement doorheen Borgerhout en Antwerpen-Noord. De volgende editie krijgt dan ook de naam ‘Carrefour Market Reuzenloop’. Ook de KrugerKross, een lokale amateurveldrit, kan op de steun van Joost rekenen. Op de jaarlijkse wintermarkt betaalt hij niet enkel het kersttreintje dat tussen de vijf locaties rijdt, maar zorgt hij er ook voor dat Youth Unity Empowerment (YUE), een organisatie die jonge ondernemers stimuleert in hun traject, een plaats krijgt op de markt.
En momenteel loopt er een tentoonstelling in de winkel van Radio (z)Onderdak, een creatief aterlier voor dak- en thuislozen. Het zijn eigenlijk maar enkele van de vele initiatieven waar Joost graag op een of andere manier aan meewerkt.