Kraakvers en klaar voor de toekomst

4 min.

SuperMAG
Verhalen

Fermette Food Group werd onlangs omgedoopt tot UpFresh. We ontmoeten Gil Dumarey, trotse CEO, enkele dagen nadat de nieuwe naam en huisstijl werd gelanceerd. “Met onze naamsverandering kijken we vooruit: we willen morgen nog meer dé onestopshop van de verswinkel worden.”

Gil Dumarey, zelf kleinzoon van een slager, startte als commercieel directeur bij UpFresh en werd er begin februari aangesteld als CEO. “UpFresh begon ooit als een slagerij. En het is dankzij het vertrouwen van die slagerij, kaaswinkel en de kruidenier om de hoek dat we groot werden.” Volgens hem is dat hét bewijs dat ze als geen ander de taal van ondernemers spreken.

“We hebben de stap naar buurtsupers en supermarkten gezet omdat we merkten dat zij constant op zoek zijn naar manieren om zich te onderscheiden. Met onze gevestigde nationale en internationale merken, lokale smaak makers  en een performante logistiek bieden wij daar een antwoord op.”

Gil Dumarey

We ontzorgen lokale ambachtsmensen en geven hen toegang tot 3.200 winkelpunten in België.

Gil Dumarey

Elkaar sterker maken

UpFresh werkt met maar liefst 500 leveranciers, op zich al een huzarenstukje. En toch ben je hier niet zomaar leverancier. “We zijn constant op zoek naar gepassioneerde, lokale ambachtsmensen. Het zit in ons DNA om ze te laten meegroeien met ons bedrijf. Een kaasmaker die  een mooi product creëert, is niet noodzakelijk goed in  de verkoop en/of logistiek. We ontzorgen hem op dat vlak en bieden toegang tot 3.200 winkelpunten in België.” 

Zelfs start-ups die lekkere, verse en gezonde voeding produceren, zijn hier welkom. “Als het product technisch nog niet helemaal op punt staat, helpen we via ons netwerk van producenten en spelen we go-between. Je krijgt zo een sterke tripartite: een beloftevolle start-up, een ervaren producent en een groot versplatform als vliegwiel voor de verkoop en ontzorger voor de last mile.”

Als klant bij UpFresh kan je rekenen op een zeer korte leadtime: het bedrijf biedt 5.000 referenties op stock en nog eens 3.000 op bestelling aan.

Als klant bij UpFresh kan je rekenen op een zeer korte leadtime: het bedrijf biedt 5.000 referenties op stock en nog eens 3.000 op bestelling aan.

Onestopshop

Ben je klant bij UpFresh dan kan je rekenen op een  zeer korte leadtime: het bedrijf biedt 5.000 referenties  op stock en nog eens 3.000 op bestelling aan en garandeert een zogenaamde ‘white glove delivery’.  

“Onze ambassadeurs- chauffeurs leveren een topservice van het moment dat ze hier vertrekken tot ze achter de koeltoog bij de klant komen. Daar rekruteren we op. Ze krijgen ook zoveel mogelijk vaste routes, zo bouw je een vertrouwensrelatie op met de klant.” 

UpFresh gaat er prat op om voeling te houden met de markt en lanceert binnenkort een vegetarisch concept. “Het is een assortiment dat enorm groeit. Maar smaak is belangrijk en als het niet lekker is, beginnen we er niet aan. ‘Driven by Taste’ is niet voor niks onze baseline. Daarom hebben we een aantal partners rond ons verzameld om die gerechten te maken.”

Een andere ambitie van UpFresh is om kraakverse producten te beleveren. Het bedrijf investeert in een 30 meter hoog gebouw om zijn producten volautomatisch te beheren. Halfweg 2023 moet het operationeel zijn. “Door die automatisatie zullen we onze THT’s nog korter kunnen managen, nog meer referenties aanbieden en een logistieke meerwaarde creëren.”

Klaar voor de toekomst

“We zijn nu gespecialiseerd in vier categorieën: fijne vleeswaren, traiteur, salades én kazen. In die laatste categorie groeien we zeer sterk. We gaan sowieso onze corebusiness nog versterken, maar misschien voegen we hier iin de toekomst nog wat categorieën aan toe om zo echt dé onestopshop te worden van de verswinkel. The only way is Fresh & Up!’’  

Op de foto v.l.n.r. CEO Gil Dumarey, Yves Depuydt (3° generatie & COO), Kurt Depuydt (3° generatie & CPO), Gaëtan Depuydt (4° generatie &  Field Sales Manager)

Gerelateerde artikels

Traditionele streekproducten
Op de fiets voor buurtsupers en speciaalzaken
Vroeg uit de veren voor jouw bakkerijafdeling

Actueel

Voortaan slechts één test
Traditionele streekproducten
Op de fiets voor buurtsupers en speciaalzaken
cover-supermag-okt-2021-hr.jpg

Super
MAG 4

SuperMAG nr. 4
Oktober 2021

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Franchise
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Info & advies

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy