Als voorbeeld verwijst hij naar een tuin- en dierenspeciaalzaak waar hij op bezoek was. “De grootste zak hondenbrokken van 18 kg lag er helemaal onderaan op het schap. Wie prijs bewust is, zoals vele oudere consumenten, kiest voor deze verpakking. Voor hen is het niet eenvoudig om zo’n zak hondenbrokjes in de winkelkar te tillen."
"Bovendien staat de prijs op een klein kaartje helemaal onderaan op het schap. Als je een multifocale bril draagt, moet je op je buik gaan liggen om dat te kunnen lezen. Ik vroeg al plagend aan de gerant of ze na sluitingstijd soms klanten aan de rayon hondenbrokken vinden die niet meer recht geraken. Dat is extreem gesteld natuurlijk maar heb je je al eens in de positie geplaatst van klanten die wat minder sterk en lenig zijn?”
In dit geval waren er eenvoudige oplossingen, en die werden ook ingevoerd. “Na mijn bezoek zag ik de zwaardere verpakkingen ook op tafels liggen zodat je ze gemakkelijk in je kar kan laten glijden. En het prijskaartje hangt nu duidelijk leesbaar, op ooghoogte boven de zak.”