Food Experience Center

4 min.

SuperMAG
Verhalen

Croustico, fabrikant van bakkerijproducten, en  Vandemoortele Groep openden een tijdje geleden  hun Food Experience Center (FEC): een moderne, duurzame werkomgeving en ontmoetingsplaats  voor werknemers, productontwikkelaars, culinaire chefs, klanten en leveranciers.

Wie hier binnenwandelt, ruikt het meteen: de heerlijke geur van versgebakken brood en croissants. “Dat is altijd opnieuw een beleving voor werknemers en bezoekers”, vertelt Jelle Quirynen, Brand & Shop concept coördinator, die ons rondleidt. Het gebouw is opgetrokken uit een doordachte combinatie van circulair design, duurzame materialen en innovatieve technieken.

Maar naast een duurzaam gebouw is het Food Experience Center (FEC) ook een gezonde en comfortabele werkplek. Tal van digitale toepassingen maken het de meer dan 360 werknemers makkelijker dan ooit om samen te werken: flexibele kantoorruimtes, vergaderruimtes, focusruimtes en verschillende lounges en een atrium waar je kan werken  
of ontspannen.

Iedereen die van smaak zijn vak heeft gemaakt, krijgt hier de kans om te experimenteren en zijn bakkennis te delen en bij te schaven.

Jelle Quirynen, Brand & Shop concept coördinator

Opleiding en coaching

Het FEC is ook de speeltuin voor de great bakers van Croustico, partners, leveranciers en klanten op zoek naar inspiratie voor hun bakkerij. “Tijdens inspirerende masterclasses worden hier de verschillende bereidingswijzen en toepassingsmogelijkheden van de producten aangeleerd”, vervolgt Jelle.

“Iedereen die van smaak zijn vak heeft gemaakt, krijgt hier de kans om te experimenteren en zijn bakkennis te delen en bij te schaven.” Via een geïntegreerd camerasysteem worden er ook webinars en de Croustico Baking Stories opgenomen.

Opleiding en coaching zijn cruciale onderdelen van het bake-offmodel dat Croustico al jaren uitdraagt. En dat idee krijgt hier opnieuw vorm. “Onze bakkers hebben nu een ideale omgeving om opleidingen te geven. Het Croustico-team krijgt zelf regelmatig een opfrissing, maar ook nieuwe klanten worden hier ondergedompeld in onze bakkerijproducten en winkelteams krijgen teamsessies om nog sterker in hun bakkerij of broodjescorner aan de slag te gaan.”

Duurzaamheid & DNA

Op het vlak van duurzaamheid profiteert Croustico van de inspanningen die moeder-bedrijf Vandemoortele levert. “We weren plastic en gebruiken alleen maar glas of porseleinen servies. Ook in onze productieketen willen we enkel recycleerbaar of composteerbaar verpakkingsmateriaal gebruiken, in functie van een circulaire keten.”

Croustico moedigt zijn 600 zelfstandige ondernemers en 200 tankstations ook aan om met de voedselverspillingsapp ‘Too Good To Go’ samen te werken."

“Met Croustico zorgen we ervoor dat de bakkerij afdeling het kloppend hart van de winkel blijft. Kwaliteit, beschikbaarheid, productpresentatie en versbeleving, daar  draait het voor ons elke dag opnieuw om."

"De verantwoordelijken voor de bakkerij, die elke morgen voor dag en dauw koeken, broodjes en stokbroden vers afbakken, begeleiden we al jaren. Producten klaarleggen, afbakken, afwerken en mooi in het meubel leggen, dat is het DNA van de Croustico-service. Als wij de fierheid over onze producten kunnen overbrengen op onze klanten en zo op de consument, is onze missie geslaagd: ‘Sharing  & bringing golden smiles to our customers’.”

Gerelateerde artikels

Liefdevolle bioteelt
Lekker en gezond richting feesten
Koel en betrouwbaar

Smeva

Koel en betrouwbaar

23 min.

Actueel

Liefdevolle bioteelt
Kleurden onze Rode Duivels té rood?
Lekker en gezond richting feesten
cover-van-supermag-oktober-2022-hr-zonder-paskruisen.jpg

Super
MAG 4

SuperMAG nr. 4
Oktober 2022

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy