"Door samen te werken bieden we de klant een one-stop-shop"

3 min.

SuperMAG
Verhalen

Eén compagnon de route voor al je mensenzaken. Dat is waar Liantis voor staat. De hr-dienstverlener reikt werkgevers totaaloplossingen aan, zowel via eigen ontwikkelingen als via samenwerkingen met externe partijen. Hun partnership met bookU is al enkele jaren een vaste waarde. “Het bookU- en Liantis-DNA ligt dan ook in dezelfde lijn”, vertelt Toon Bronselaer, productmanager bij Liantis. “Door onze krachten te bundelen, kunnen we de klant administratief volledig ontzorgen.”

TIP: Check hieronder het Buurtsuper.be-ledenvoordeel bij bookU!  

Dieter Vanthournout richtte in 2018 vanuit een eigen ervaring als jobstudent in de horeca bookU op. Het doel: een tool ontwikkelen om de administratieve last die komt kijken bij het inzetten van (tijdelijke) krachten te verlichten. Al vrij snel na de oprichting sloegen bookU en Liantis de handen in elkaar.

Toon Bronselaer van Liantis: “We ondersteunen heel wat klanten met onze eigen digitale oplossingen via My Liantis. Maar daarnaast is er een specifieke doelgroep die nood heeft aan een uitgebreide en efficiënte planningstool. Ook die klanten – dat zijn vooral de grotere ondernemingen – willen we totaaloplossingen aanbieden. Daar komt de expertise van bookU in the picture: dankzij hun digitale workforce-managementtool voor planning, administratie en tijdsregistratie, kunnen we onze dienstverlening verbreden.”

Toon Bronselaer, productmanager Liantis

Dankzij de digitale workforce-managementtool voor planning, administratie en tijdsregistratie van bookU, kunnen we onze dienstverlening verbreden.

Toon Bronselaer, productmanager Liantis

Administratieve flow

De samenwerking tussen Liantis en bookU ontstond voornamelijk vanuit de vraag van gemeenschappelijke klanten. “Onze tool beschikt over een tijdsregistratiemodule”, vertelt Dieter van bookU. “De digitale prikklok berekent zelf hoeveel uren de medewerker heeft gepresteerd. Op het einde van de maand moeten die data natuurlijk wel correct bij het sociaal secretariaat terechtkomen. Door de integratie met Liantis hoeven werkgevers nu niet langer gegevens uit het ene systeem over te tikken in het andere systeem: dat gebeurt automatisch. Dat bespaart heel wat papegaaienwerk, waardoor hun administratieve flow nóg gestroomlijnder verloopt.”

Dieter Vanthournout, oprichter bookU

We implementeren in start-up-tempo nieuwe features, zoals de loonkostmanagementmodule.

Dieter Vanthournout, oprichter bookU

Hetzelfde DNA

Volgens Toon werkt het My Liantis-platform als een geolied ecosysteem. “We ontwikkelen eigen functionaliteiten, maar doen daarnaast een beroep op vaste partners die ons aanvullen waar onze expertise haar grenzen bereikt. Zo creëren we een one-stop-shop, één geïntegreerd geheel waar werkgevers alles terugvinden.”

“Die partners delen hetzelfde DNA”, gaat Toon verder. “Liantis staat bijvoorbeeld heel dicht bij de klant. Letterlijk, met een uitgestrekt kantorennetwerk, maar vooral figuurlijk: we zijn betrokken in hun leefwereld. Een klantenadviseur neemt regelmatig contact op en treedt op als vertrouwenspersoon. Daarnaast betrekken we klanten bij nieuwe productontwikkelingen. Dat aspect vonden we bij bookU terug: ook zij brengen hun klanten rond de tafel. Daarnaast zijn we allebei transparant in onze pricing, communicatie en dienstverlening, en gaan we proactief te werk.” 

We herkennen dezelfde noden bij onze klanten”, vult Dieter aan. “De laatste jaren zien we bijvoorbeeld een groeiende vraag naar ondersteuning van tijdelijke medewerkers, zoals jobstudenten en flexi’s. Om daar oplossingen voor te voorzien, implementeren en optimaliseren we in start-up-tempo nieuwe features, zoals de loonkostmanagement-module. BookU schakelt snel. Net zoals Liantis.”

Plannen voor morgen

"Ons partnership verliep de afgelopen jaren heel organisch”, vindt Dieter. “Ik denk dan bijvoorbeeld aan ons gezamenlijk aanbod voor de Colruyt Retail Partners, dat gaandeweg is geëvolueerd tot een complete ontzorging.” 

“Dat willen we in de toekomst zeker doortrekken”, gaat Toon verder. “Zowel op korte als op lange termijn zijn er plannen om onze integratie naar een volgend niveau te brengen. We hopen de platformen nog synergetischer te maken, zodat medewerkersgegevens maximaal uitgewisseld kunnen worden. En uiteraard houden we onze ogen open voor opportuniteiten waar we samen op kunnen inspelen.”

Gerelateerde artikels

Een sterk team gebouwd op motivatie en diversiteit
Het geheim van Céline en Sebastien: werk lokaal
Vandeputte - De Smet: topkwaliteit en boerenverstand

Actueel

Europees retailherstel zet door, maar België blijft achter
West-Vlaamse Ancienne Belgique beste kaas ter wereld
Carrefour ontkent vertrek uit België
cover-van-supermag-okt25-hr.jpg

Super
MAG 4

SuperMAG nr. 4
Oktober 2025

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • PMO, partner in Personeel- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy