Delhaize heeft vandaag een akkoord bereikt met de louis delhaize Group om alle aandelen van Delfood nv. over te nemen. Deze overname betreft alle louis delhaize-winkels en door Delfood bevoorraadde winkels, logistieke diensten en hoofdkantoor in België. Delhaize wil hiermee haar positie op de Belgische retailmarkt versterken, en meer concreet in het convenience segment. Met deze overname zal Delhaize haar netwerk van bestaande Delhaize-winkels verder kunnen uitbreiden. De transactie is onderworpen aan de goedkeuring van de Belgische Mededingingsautoriteit (BMA). Delhaize heeft de ambitie om deze overname af te ronden tegen eind 2025.
Delfood verenigt 325 verkooppunten die onder het louis delhaize-merk opereren of door het bedrijf worden bevoorraad, de logistieke activiteiten en het hoofdkantoor in België. Het merk “louis delhaize” maakt deel uit van deze transactie en blijft bestaan. De logistieke activiteiten en hoofdkantoor van Delfood blijven eveneens bestaan en zullen de activiteiten van het bedrijf coördineren zoals ze tot nu toe hebben gedaan.
Delhaize en Delfood zullen samenwerken om de volgende stappen in het overnameproces te bepalen, in overeenstemming met de toepasselijke regels. Details van de overeenkomst worden niet bekendgemaakt totdat de transactie is goedgekeurd door de Belgische mededingingsautoriteit (BCA).
“Met deze overname wil Delhaize haar positie in de Belgische voedingsdistributiemarkt versterken en haar expertise in voeding en verse producten ter beschikking stellen van louis delhaize winkels”, zegt Xavier Piesvaux, CEO van Delhaize in een mededeling van de groep. "Dit zal ons in staat stellen om ons nog meer structureel te onderscheiden in het convenience store segment als aanvulling op onze buurtwinkels."
"We zijn ervan overtuigd dat we het potentieel van louis delhaize winkels en onafhankelijke partnerwinkels verder kunnen ontwikkelen en samen met de ervaren medewerkers en filialen van Delfood groei kunnen creëren. Het is ook een mooie knipoog naar de geschiedenis omdat deze overeenkomst twee bedrijven samenbrengt met dezelfde naam en van dezelfde stichtende familie, na een bestaan van meer dan 150 jaar."
Actueel

Liefde tussen de schappen
Patrick en Nancy vinden de liefde voor elkaar én Delhaize
Lees artikel

Column Luc Ardies
Eigen stoef
Lees artikel
