De juiste reflex

2 min.

SuperMAG
Trots op die van ons

VLAM start een campagne die de reflex moet versterken om inlands te kopen. Ze wordt uitgerold voor drie jaar en loopt via onlinekanalen. “‘Lekker van bij ons’ zou de automatische keuze moeten worden”, aldus Filip Fontaine van VLAM. 

De missie van VLAM is de Vlaamse landbouw-, tuinbouw- en visserijproducten te promoten. Dit gebeurt zowel naar consumenten als voedingsprofessionals op allerlei manieren en via talrijke kanalen. Alle communicatie draagt de signatuur ‘Lekker van bij ons’, met als spil het succesvolle kookplatform www.lekkervanbijons.be, met meer dan 1 miljoen bezoeken per maand.

In 2024 schakelt VLAM een versnelling hoger met een drie jaar durende sectoroverkoepelende campagne die specifiek de focus legt op de reflex om inlands te kopen. Filip Fontaine, CEO VLAM: “We streven ernaar dat de keuze voor ’van bij ons’ de automatische keuze wordt. Het is ook een verstandige keuze. ‘Lekker van bij ons’ staat voor lokale voeding die gezond, lekker en duurzaam is. Een vlag met een lading waar we allen fier op kunnen zijn.”

We streven ernaar dat de keuze voor ’van bij ons’ de automatische keuze wordt.

Filip Fontaine, CEO VLAM

De nieuwe campagne, die financieel gedragen wordt door samenvoeging van sectorbudgetten, gaat medio april van start en verloopt via video, sociale media en influencers. Ze toont herkenbare situaties waarin de juiste reflex wordt getoond op een fout moment. Daarna volgt de correctie: het is op het moment van de voedingsaankoop dat de automatische reflex moet spelen  om naar producten van bij ons te grijpen. Alle productgroepen die VLAM herbergt passeren in deze campagne de revue.  De slogan spreekt voor zich: ‘Lekker van bij ons, de juiste reflex’. 

VLAM verrijkt ook zijn kookplatform www.lekkervanbijons.be met nieuw recept- en videomateriaal, hapklare voedings informatie en boeiende verhalen van gepassioneerde vakmensen. 

Gerelateerde artikels

Een plaatselijk aanbod brengt leven in je winkel
"Zoete, zaadloze paprika's zitten in de lift”
Bijverdienen wordt blijverdienen

Actueel

Flavor Shop betrekt team bij elke aanwerving
"Kwaliteit in plaats van lage prijzen promoten"
UNIZO wil af van overdreven ontslagbescherming
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy