Carrefour Market Gooreind (Wuustwezel) kiest voor cWatch

3 min.

SuperMAG

Hoe laat het is? In de Carrefour Market van Gooreind zien ze met één blik op hun cWatch dat het tijd is voor efficiënte en heldere communicatie. Sinds een jaar communiceren ze er via vijftien handige horloges. “Deze werkwijze is ook een serieuze win voor onze klanten”, klinkt het tevreden bij uitbaters Philip Knaepkens en Jill Van Win. 

Philip en Jill werkten al een tijd met oortjes voor het contact tussen en naar de werknemers. “We botsten daar vrij snel op enkele limieten”, vertelt Philip. “Omdat het constant rond je oor hangt, doet het na een tijdje pijn. En we communiceerden ook allemaal door elkaar. Ik gaf bijvoorbeeld iets door voor de kassa’s, maar ook de beenhouwerij hoorde dat. Door die ruis verlies je focus.”

Jill knikt. “We konden daarbij ook niet iedereen een eigen paar oortjes geven”, gaat Jill verder. “Niet echt hygiënisch natuurlijk.” 

Handige features

Via Steven Willems van Carrefour Market Diepenbeek hoorden ze over cWatch. “Omdat hij zo lovend was, ging ik eens luisteren bij cWatch”, vertelt Philip. “We kregen de horloges een maand mee om uit te testen. Omdat veel werknemers al ervaring hadden met een smartwatch, waren ze eigenlijk meteen mee."

"Het horloge duwde onze communicatie instant een niveau hoger. Als ik een boodschap richt aan onze magazijnier, dan komt mijn boodschap ook enkel bij hem aan. Er kunnen daarbij eenvoudig teams – denk aan alle kassamedewerkers – aangemaakt worden. En je krijgt ook de status van de collega mee: is die even in pauze? Dan contacteer je best een andere medewerker.” 

“Bij een spraakbericht verschijnt de boodschap ook in tekst op het horloge van de ontvanger. Als de ontvanger dan bijvoorbeeld net met een klant staat te babbelen, kan je er makkelijk voor kiezen om de autoplay van de spraakberichten uit te zetten. Zo verloopt onze communicatie onderling een stuk discreter én klantvriendelijker. Ons afroepsysteem in de winkel gebruiken we amper nog, waardoor de winkel stiller en aangenamer is voor onze klanten.” 

Philip Knaepkens, uitbater Carrefour Market

Ons afroepsysteem in de winkel gebruiken we amper nog, waardoor de winkel stiller en aangenamer is voor onze klanten.

Philip Knaepkens, uitbater Carrefour Market

Vlotte service door snelle communicatie

Volgens Philip gebruiken de kassamedewerkers de cWatch het vaakst. “Om naar producten zonder barcode te polsen bij de rayonverantwoordelijke of om een nieuw product te vragen als een item aan de kassa beschadigd blijkt te zijn. De medewerker moet zijn of haar kassa niet verlaten en kan de rest van de boodschappen al afhandelen. Van die snelle communicatie tussen de medewerkers, profiteert de klant enorm.” 

Diezelfde snelle werkwijze vindt plaats bij de zelfscanzone, waar een cPanel hangt. “Wanneer de verantwoordelijke van de zelfscanzone even uit de zone is, kan de klant via een druk op de tablet naar een medewerker vragen”, zegt Jill.

"De collega’s die verbonden zijn aan de groep van de zelfscanzone krijgen een melding op hun cWatch en kunnen dan ook meteen aangeven wie de oproep zal beantwoorden. De klant ziet daarna op het scherm dat iemand onderweg is, terwijl de collega’s op hun horloge het bericht ontvangen dat er iemand gaat helpen. Daar wint toch iedereen bij?” 

Ver bereik zonder tracking

Een van de fijnste features vindt Jill het goede bereik. “Het horloge werkt op wifi én met een simkaart. Als je op de parking bent om karretjes te gaan halen of je wil – net zoals wij dat soms doen – tijdens de middag thuis eten, dan ben je nog steeds bereikbaar."

"Er zit daarbij geen trackingsysteem op de horloges, dus we controleren niemand. Enkel als een medewerker het horloge per ongeluk mee naar huis neemt en de batterij afloopt, stuurt die een locatie door. Zo weten we bij welke vergeetkous het horloge ligt (lacht).” 

De vlotte samenwerking met cWatch wordt enorm gesmaakt door Philip en Jill. “Als er een horloge stuk gaat, zit er een vervanging in het abonnement. En bij problemen bereiken we zaakvoerder Dirk Callaerts snel via WhatsApp. Heel straf, die persoonlijke opvolging. Al hebben we het eigenlijk niet vaak nodig omdat alles zo vlot verloopt.” 

Gerelateerde artikels

120 jaar ambachtelijk snoep van de bovenste plank
Een nieuw hoofdstuk zonder zorgen dankzij Overnamemarkt.be
Coca-Cola ruimt buurt van Carrefour Market  Zwijnaarde

Actueel

120 jaar ambachtelijk snoep van de bovenste plank
1/5 jongeren werkt deeltijds
Gentse Jumbo verloot een minuut gratis winkelen
cover-supermag-april25-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2025

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy