Beleving bij Van Eccelpoel

5 min.

Winkelopeningen
Verhalen
SuperMAG
Lokaal

Precies 72 jaar nadat ‘bomma’ Leontine Pelsmakers haar kruidenierswinkeltje met koloniale waren in Herentals startte, openden kleinzonen Jef en Lawrence hun winkel. Maar de waarden van de bomma – vers én artisanaal - heersen hier nog steeds. 

Van Eccelpoel kan je best omschrijven als een versmarkt met een eigen beenhouwerij, bakkerij, groente- en fruitafdeling, kaastoog, traiteur en een heel straffe wijnkelder. Je waant je hier eerder op een overdekte markt dan in een warenhuis. Ook aan de instore communicatie en de visual merchandising wordt zorgvuldig aandacht besteed. De diverse rayons hebben opvallende aankondigingsborden zoals Smaakbomma, Van Wild tot Mild en De Uitvolkorene.

Jef Van Eccelpoel

We hebben de binnenhuis­architecte nooit echt gezegd wat we precies wilden. Ze zag meteen waar wij enthousiast van werden.

Jef Van Eccelpoel

Inspiratie voor hun nieuwe winkel vonden ze in het buitenland: New York, Londen, Milaan, Amsterdam … Al die ideeën worden samengebracht bij binnenhuisarchitecte Minne Warmenbol van Consensio. Ze gaat zelf ook een paar keer mee op verplaatsing. "We hebben haar eigenlijk nooit echt gezegd wat we precies wilden. Ze zag meteen waar wij enthousiast van werden”, vertelt Jef. 

De architecte had geen ervaring met het inrichten van supermarkten. Dat was een bewuste keuze maar hield ook een risico in. “Als je werkt met een ‘supermarktbouwer’, dan krijg je ook een supermarkt. We wilden iets out-of-the-box, iets wat nog niemand had”, zegt ook Lawrence. Ze geven wel toe dat het een hele opluchting was toen het concept - een combinatie van allemaal verschillende ideeën - uiteindelijk bleek te kloppen.

Lawrence Vechter

Onze klanten appreciëren dat wij heel veel energie in de winkel hebben gestoken en dat nog steeds elke dag doen. En – om het met de woorden van onze pa te zeggen – dan gaat de portefeuille wel vanzelf open.

Lawrence Vechter

“We zien klanten nu nog steeds verwonderd binnenkomen. Dat is leuk. Maar als je ze een uur later nog steeds ziet rondlopen en genieten, dan weet je  dat het goed zit”, besluit Jef. “Onze klanten appreciëren dat wij heel veel energie in  de winkel hebben gestoken en dat nog steeds elke dag doen”, zegt ook Lawrence. “En – om het met de woorden van onze pa te zeggen – dan gaat de portefeuille wel vanzelf open.

Gerelateerde artikels

"Nieuwe en gemotiveerde sfeer in de winkel”
'Lekker van bij ons' op njam!
Nieuwe Spar Denderwindeke

Actueel

100% gerecycleerd in 2030?
Kerstboodschap van solidariteit
Verplichting bewakingsfirma geschrapt
cover-supermag-oktober2020-hr.png

Super
MAG 4

SuperMAG nr. 4
Oktober 2020

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Franchise
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Info & advies

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy