Alpro helpt al 40 jaar kiezen voor plantaardig

5 min.

Productnieuws
SuperMAG
Verhalen

Duurzame producten? Dan denken wij meteen aan het plantaardig assortiment van Alpro. Steeds meer wetenschappelijke studies wijzen uit dat plantaardige voeding bijdraagt aan de gezondheid van mens én planeet. Maar ook het bedrijf achter de producten  draagt duurzaamheid hoog in het vaandel. 

Positieve keuze

Alpro ziet het daglicht in 1980. Het komt eerst op de markt met een sojadrank. In 1995 volgen de plantaardige alternatieven voor yoghurt en later ook de desserts, ijskoffies en margarines. Ook naar ingrediënten toe groeit Alpro. In 2012 brengt het producten op basis van noten, en later een assortiment met haver op de markt.  

“Maar we zijn ook geëvolueerd qua propositie”, vertelt Jasmien De Gussem, communication manager. “Vroeger kochten mensen onze producten omdat we iets ‘niet’ waren. Nu zijn we veel meer uitgegroeid tot een positieve keuze die én super lekker is én perfect past binnen een gezonde levensstijl én op een gunstige manier bijdraagt aan onze planeet.” 

Iedereen kan een belangrijke bijdrage leveren aan het milieu door gewoonweg zijn of haar voedingspatroon aan te passen.

Alpro weet maar al te goed dat voeding een gigantische impact heeft op ons milieu. “30% van de wereldwijde CO2-uitstoot, 70% van het zoetwaterverbruik en 60% van de biodiversiteitskrimp in de laatste 40 jaar worden gelinkt aan landbouw en voedingsproductie. Maar dat gegeven kan je ook gunstig bekijken: iedereen kan een positieve bijdrage leveren aan het milieu door gewoonweg zijn of haar voedingspatroon aan te passen. En dat is precies waarom we zo inzetten op die shift naar meer plantaardige voeding”, vertelt Eva De Keyser, sustainable development manager van Alpro. 

Net omdat we zoveel variatie aanbieden, tonen we dat plantaardig eten niet saai of eentonig is.

Plantaardige missie

Alpro heeft een bijzonder ruim aanbod van plantaardige producten. Denk maar aan de plantaardige drinks met en zonder een smaakje. In die tweede categorie innoveerde het met een nieuw formaat.

“Dit jaar hebben we twee kleine flesjes gelanceerd: een hazelnootdrink met chocoladesmaak en een amandeldrink met een vleugje vanille. Met die producten bereiken we nu ook de on-the-go markt, die voor ons nog wat een blind spot was”, vertelt Jolien Schelstraete, marketing manager van het Belgische Alpro-team. 

Binnen het assortiment van de plantaardige alternatieven voor yoghurt en desserts kwam er een innovatief hybride product bij. “De ‘Absolutely’ kan je puur eten als een dessert of combineren met granola en fruit. Momenteel zijn er twee varianten te verkrijgen, een op basis van kokosnoot en een andere op basis van haver.” 

“Dit is slechts een kleine greep uit het zeer ruime  assortiment van Alpro”, gaat Jolien enthousiast verder. “Maar net omdat we zoveel variatie bieden, tonen we dat iedereen voor plantaardig kan kiezen, op elk moment van de dag. En bewijzen we dat plantaardig eten zeker niet saai of eentonig moet zijn. Je kan er zelfs cocktails mee maken.” 

Gerelateerde artikels

Stickeractie met lokale vereniging lokt nieuwe klanten die ... blijven plakken
Iconische en ongeëvenaarde trappistenbieren
"Wij bieden cash aan daar waar het nog gebruikt wordt"

Actueel

RSZ ‘verhuist’ zelfstandige supermarkten naar ander paritair comité
Zwarte lijst beschermt Belgische supermarktondernemer
Unizo pleit voor soepelere flexi-jobs en overuren
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy