65 studenten en flexi’s beheren in een vingerklik

3 min.

Personeel
SuperMAG
Verhalen

Bij Van Eccelpoel beheren ze hun poule van studenten en flexi’s via de NOWJOBS-app. “Het grootste voordeel is dat het systeem altijd beschikbaar is. Als er zich iemand ziek meldt, kan ik onmiddellijk kijken wie beschikbaar is en een contractvoorstel sturen. Alles kan letterlijk met een klik”, getuigt Charlotte Eyckmans, HR-verantwoordelijke bij Van Eccelpoel.

“Vroeger contacteerden studenten ons via allerhande kanalen: sms, WhatsApp, mail, enzovoort”, vertelt Charlotte. “Na het weekend moest ik alles verzamelen en beginnen te puzzelen. Daar moesten we absoluut iets  aan veranderen.”

Sinds een jaar gebruikt Charlotte NOWJOBS om de volledige planning van studenten en flexi’s te maken. “Wanneer ik extra hulp nodig heb, maak ik een vacature aan. Die stuur ik eerst uit naar onze favorieten, want die geef ik liefst voorrang.”

Op de foto vlnr: Manon Lemey, B-to-B Marketing Coördinator NOWJOBS, studente Kimia Jalalian en Charlotte Eyckmans, HR-verantwoordelijke bij Van Eccelpoel

Toen ze bij Van Eccelpoel de app begonnen te gebruiken, konden ze hun bestaande studenten in de app uitnodigen en in hun ‘favorietenpoule’ toevoegen. “Zo kan ik de vacatures openzetten voor mensen die we al kennen én ervaring in een bepaalde afdeling hebben.” Wanneer Charlotte de vacature niet ingevuld krijgt met haar eigen poule van studenten en flexi’s, kan ze de vacature nog altijd naar alle beschikbare studenten in de app sturen. Zo heeft ze haar vaste team trouwens kunnen uitbreiden.

Er kan geen miscommunicatie meer ontstaan. De studenten zien in hun NOWJOBS-app duidelijk wanneer ze ingepland staan.

Er kan geen miscommunicatie meer ontstaan. De studenten zien in hun NOWJOBS-app duidelijk wanneer ze ingepland staan.

Al het papierwerk in één app

“Ik stuur de contractvoorstellen uit wanneer het mij past en de studenten accepteren of beantwoorden wanneer zij er tijd voor hebben. Het is een hele geruststelling dat ik niet meer telkens moet beginnen sms’en of whatsappen.” De app regelt meteen ook al het papierwerk. Eens de student het contractvoorstel heeft geaccepteerd, kan Charlotte er dus op rekenen dat hij of zij zal opdagen.

“Er kan geen miscommunicatie meer ontstaan. De studenten zien in hun NOWJOBS-app duidelijk wanneer ze ingepland staan. Ik vraag ook aan nieuwe studenten om eerst hun profiel in de app in te vullen. Dan nodig ik ze pas uit voor een opleiding. Dat bewijst meteen hoe enthousiast ze zijn.”

Een opleiding voor het gebruik van de app was zelfs niet nodig, zo eenvoudig is het systeem.

Een opleiding voor het gebruik van de app was zelfs niet nodig, zo eenvoudig is het systeem.

Eenvoudig en snel

Is de NOWJOBS-app dan een aanrader? “Absoluut! Het systeem is zo’n verademing. Ik was eerst wat sceptisch. We hebben een heel grote ploeg van studenten en flexi’s, waarvan er sommigen al wat ouder zijn. En die moesten we allemaal meekrijgen. Ik heb de app dan ook eerst helemaal binnenstebuiten gekeerd en NOWJOBS bestookt met al mijn vragen,” vertelt Charlotte.

“Maar NOWJOBS heeft voor een vlotte overgang gezorgd. Een opleiding voor het gebruik van de app was zelfs niet nodig, zo eenvoudig is het systeem. En als er toch vragen zijn, kunnen we altijd terecht bij onze vaste contactpersoon."

“Zowel voor ons, als voor de studenten is het een heel groot voordeel dat we via één centrale app kunnen communiceren én alles adminis-tratief in orde maken. De combinatie van ons eigen systeem, met vooral vaste roosters, en NOWJOBS voor alle extra’s, werkt heel goed.”

Klikken en cashen

Kimia Jalalian is marketingstudent aan de Karel  de Grote Hogeschool in Antwerpen. Ze werkt al zeven jaar als student voor Van Eccelpoel. Ook voor haar is de NOWJOBS-app een hele verbetering. “Ik geef mijn beschikbaarheid door als ik mijn lessen- of examenrooster heb ontvangen. Hoeveel dagen dat zijn, hangt wat af van hoeveel centjes ik nodig heb”, lacht ze.

Ze kan in de app aanduiden op welke dagen ze beschikbaar is en welke helemaal niet. “Anderzijds kan ik op dagen dat ik geen beschikbaarheid heb doorgegeven, maar ook niet geblokkeerd hebt, wél een contractvoorstel krijgen. En dan kan ik last minute beslissen om toch te gaan. Handig! Ook een voorstel accepteren gaat supersnel, ik doe het soms tussen de lessen door.”  

Gerelateerde artikels

Denk aan de jaarpremie in april
Carrefour Market Ekeren springt mee op de kar van e-commerce
Het leven zoals het is: audits in de slagerij

Actueel

Oh, wat zijn die Hollanders slim!
"Winkelhiers zijn cruciaal voor onze economie"
Waarom Sam Vanderplancke (Carrefour Market Ekeren) Shopopop een no-brainer vindt
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy