30 jaar innovatie in retailpresentatie

3 min.

SuperMAG
Verhalen

Sales Promotion International, kortweg SPI, ondersteunt retailers en winkelinrichters al meer dan dertig jaar in het presenteren van hun producten – van etikethouders, vakver­delers en pushers tot presentatie in bulk. Het bedrijf uit Zwevegem, met vestigingen in Nederland en Frankrijk, verdeelt zijn producten wereldwijd. “Alleen al van onze prijskaart­profielen gaat er jaarlijks vier miljoen meter de deur uit.”

Lieven Lammertyn, CEO van SPI, is gepokt en gemazeld in de wereld van de winkelinrichting. Deze passie vertaalde hij begin jaren 90 in de creatie van zijn eigen zaak, SPI. “We zijn gestart met de productie  van etikethouders, later volgden onder meer vakverdelers, draagmandjes en trolleys, pushers, folder- en affichehouders.”  

Inmiddels heeft de retailwereld heel wat veranderingen ondergaan. Zo is er een duidelijke evolutie van papieren of ‘analoge’ prijslabels naar e-etiketten. “Die laten je toe om prijzen in realtime bij te werken, zodat je niet elk label handmatig hoeft af te drukken of te vervangen. Wij verdelen houders voor alle grote ESL-merken zoals Pricer, SES-Imagotag, SoluM, Altierre,  DIGI en Hanshow.”

Betekent dat het einde van de papieren prijslabels ? “Nee, zeker niet. Bepaalde ondernemers verkiezen nog altijd papieren labels. Klanten kunnen dus bij ons terecht voor etikethouders in elke vorm, afmeting en materiaalsoort, zowel voor elektronische als papieren etiketten. We beschikken vandaag over meer dan 300 matrijzen waarop we  onze profielen extruderen. Dat is heel wat”, legt Lieven uit. “We stemmen ons aanbod dan ook voortdurend af op de vraag van de Europese markt.”

Lieven Lammertyn, CEO SPI

We blijven innoveren. Want stilstaan is achteruitgaan, ook in onze business.

Lieven Lammertyn, CEO SPI

Blijven innoveren

Hoewel SPI zijn producten wereldwijd verdeelt, kiest het bewust voor een lokale aanpak op het vlak van design en productie. “Onze draagmandjes, trolleys in polycarbonaat en vakverdelers worden hier in de buurt geproduceerd. Voor de etikethouders en profielen vertrouwen we op onze Europese productiepartners. Jaarlijks gaan er meer dan 500.000 vakverdelers en wel 4 miljoen meter aan prijskaartprofielen de deur uit.”

Welke retailtrends Lieven aan de horizon ziet? “De vraag naar speciale producten en maatwerk groeit. Verschillende soorten pushers die zorgen voor een automatische spiegeling van producten, speciale verdelers voor koelcellen, allerhande POS-artikelen ... We moeten blijven innoveren om te kunnen voldoen aan de vereisten van de markt”, geeft hij aan.

“Maar dat doen we ook. We hebben akkoorden met een Frans bedrijf dat onder meer gespecialiseerd is in bulkpresentatie. Voor bepaalde pushersystemen zijn we hun exclusieve verdeler in België en Luxemburg. Stilstaan is nu eenmaal achteruitgaan, ook in onze business.”

Gerelateerde artikels

Het zit 'm in de digitale details
Zo zet Jumbo Niel in op beleving
Mooie combinatie van digitalisering én beleving

Actueel

Zomerse podcasts

AllesMAG, niets moet!

Zomerse podcasts

2 min.
Hoe sexy is de buurtsuper op de arbeidsmarkt?
Doe mee aan de fotowedstrijd!
schermafbeelding-2024-06-18-om-07-45-36.png

Super
MAG 3

SuperMAG nr. 3
Juni 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy