Van 638.250 koekjes tot 5,1 miljoen kijkers, lezers en luisteraars

2 min.

Superbuurt
SuperMAG
Weekend van de Klant

Van 29 september tot en met 12 oktober liep een brede mediacampagne die klanten opriep om boodschappen te doen in hun favoriete buurtsuper én via superbuurt.be een bedankje achter te laten. We geven graag enkele feiten en cijfers mee ...  

Via grappige radiospots op Radio 1, Radio 2, Radio Bene, Play Nostalgie, Nostalgie Plus en VRT MAX werden klanten in een lokaal dialect aangespoord om naar hun buurtsuper te gaan. Daarnaast verschenen paginagrote advertenties in Het Nieuwsblad, De Standaard, Het Belang van Limburg, Gazet van Antwerpen en Billie. Ook op sociale media liep de actie volop.  

De grote Superbuurt-campagne

Troeven van de buurtsupers en speciaalzaken in de kijker

De grote Superbuurt-campagne

2 min.

Feiten en cijfers

728 deelnemende winkels deelden samen 638.250 attenties met 4 Jules Destrooper Crisp ’n Creamkoekjes uit aan klanten. 
  
Met onze campagne bereikten we:  

  • via Radio 2, Radio Bene en Nostalgie: 790.266 luisteraars en 140.000 online impressies, 
  • via Radio 1: 357.967 luisteraars en nog een 140.000 online impressies, 
  • via Billie: 718.000 lezers, 
  • via De Standaard: 457.200 lezers, 
  • via Het Nieuwsblad: 985.700 lezers, 
  • via Gazet van Antwerpen: 370.900 lezers, 
  • via Het Belang van Limburg: 370.700 lezers en 
  • online nog eens 364.000 impressies via een korte video van 15 seconden.  

Via onze socialmediacampagne bereikten we nog eens:  

  • 133.778 kijkers  
  • en 262.800 impressies

“Onze Crisp’n Cream Vanille was een echte publieksfavoriet, en het enthousiasme van de klanten maakte het evenement extra waardevol.”

Laurence Depondt, Jules Destrooper

Dank aan onze partner!

Deze campagne was enkel mogelijk dankzij de steun van onze partner Jules Destrooper, die zelf ook het belang en de meerwaarde van onze actie inzag: "“Wij doen mee aan het Weekend van de klant omdat het een mooie kans biedt om onze nieuwe producten in de kijker te zetten. Onze Crisp’n Cream Vanille was een echte publieksfavoriet, en het enthousiasme van de klanten maakte het evenement extra waardevol”, aldus Laurence Depondt, Sales Manager Out of Home bij Jules Destrooper

Waarvoor werd bedankt?

Klanten bedankten hun buurtsuper via Superbuurt.be vooral voor:  

  • Superproper 6% 
  • Supervers 8%  
  • Superlekker 15% 
  • Superdichtij 16% 
  • Supervriendelijk 21% 
  • Superteam 33% 
     
Ontdek de bedankjes van je klanten

Ontdek de bedankjes van je klanten

In de week voor en na het Weekend van de klant toonden klanten de waardering voor hun buurtsuper door een bedankje achter te laten via Superbuurt.be. Wil je deze hartverwarmende berichten lezen en herbeleven? Dat kan!

Ga naar onze store locator op Superbuurt.be (via de knop 'Vind jouw buurtsuper') en selecteer je winkel.

Daar vind je alle bedankjes die je klanten hebben achtergelaten. Zo zie je hoeveel impact je team in de buurt heeft en kun je de waardering van je klanten herbeleven!  

Vind jouw buurtsuper

Gerelateerde artikels

Geniet van de feesten met ons beste vlees
Mix van traditie en vernieuwing voor de feestdagen
Totaalformule voor winkelinrichting bij Wimag

Actueel

Flexi-job goed voor 6,4% van arbeidsvolume in zelfstandige kleinhandel
Van 638.250 koekjes tot 5,1 miljoen kijkers, lezers en luisteraars
Betaal je kerstinkopen met oude Belgische franken bij Kesselse bakker
cover-van-supermag-dec25-hr.jpg

Super
MAG 5

SuperMAG nr. 5
December 2025

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • PMO, partner in Personeel- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy