Droom je ook al van de zomer? Met het nieuwste zomernummer van SuperMAG brengen we je graag in de juiste stemming. Zet die cocktail of mocktail maar klaar, want dit zijn de verhalen die je kan ontdekken in het nieuwste nummer.
Op de cover: Geert Vanden Meerssche. Zijn Alvo Freshville in Lennik is een sterk retailverhaal dat generaties verbindt. Ontdek hoe hij verse, lokale producten inzet voor extra winkelbeleving.
Hoe begin je met beleggen? En hoe blijf je trouw aan je strategie als de markt beweegt? Delen Private Bank deelt tips en inzichten. Dacht je dat EasyRack alleen rekken verkoopt? Niet dus. Van labels en prints tot fietsenstallingen op zonne-energie: ze hebben het allemaal.
Een veilige buurtsuper? Brink’s Solutions en Profit Protection Services maken het mogelijk met slim cashbeheer en AI-technologie tegen winkeldiefstal. Maar AI op bewakingscamera’s, mag dat? Je leest het in ons mini-dossier rond winkelveiligheid.
Wie zit er achter de rode Gekozen Product van het Jaar-sticker? We spraken met de CEO, die graag zijn waardevolle consumentenkennis deelt.
De Roze Bakker vertelt een warm verhaal over duaal leren. Ook in de rubriek Personeelspraat: AbsoluteYou en Superplanner, ze bundelen hun krachten in klantontzorging. “Zij in efficiënt plannen, wij in administratie,” aldus Jens Sys (AbsoluteYou).
Goran Vanneste van Studio Smaak (Oedelem) gunt ons een blik achter de schermen: over netwerken, uitdagingen én zijn bijzondere - vaak Belgische - assortiment.
Sinds 2012 leidt Gilles Jeuris het snelgroeiende Ranobo Noten. Toen een jonge twintiger, vandaag CEO. TIP: op 22/9 brengen we een bezoek aan Ranobo!
In Carrefour Market Lede vullen klanten hun mandje met ultraverse CRU-producten van Croustico. Na eerdere succesvolle trajecten deed winkeluitbater Dirk Pauwels opnieuw beroep op Wanzl. Na een vlot traject schittert Delhaize Tienen in een nieuw jasje. Ook de voedingsindustrie digitaliseert volop. Bij Testo helpen ze mee deze toekomst te vormen.
Over technologie is het laatste woord nog niet geschreven in de buurtsuper. Maak in het dossier 'Slimme technologie' kennis met spelers DeDuCo, F-REDDIE, cWatch en Nowjobs en duik in een echt straffe AI-case onder leiding van PMO-trainster Liesbeth Cornelis in Proxy Delhaize Sint-Jan-in-Eremo.
Op warme dagen piekt het zoete, sappige zomerfruit. Glenn Sebregts (BelOrta) legt uit hoe je dat slim uitspeelt in de winkel. Het kaasverbruik blijft stabiel, maar voorkeuren veranderen. VLAM duidt de trends.
En in zijn column heeft Gino Van Ossel het over karaoke, pc’s en wc’s.
Veel leesplezier en een stralende zomer gewenst!
Geen zin om te wachten tot het magazine in je bus valt? Ontdek de digitale versie via onderstaande link.
Actueel
33 winkels in Brussel en Wallonië
Ekoplaza wordt Färm
Lees artikel
Belgen kopen alsmaar minder Belgische voeding
Belgische voedingsindustrie blijft groeien, vooral door export
Lees artikel