Smakelijke kleur in de winkelschappen

2 min.

SuperMAG
Productnieuws

Er raast een nieuwe wind door de sauzenrayon. Pauwels Sauzen onderscheidt zich met een superieure smaak en opvallende activaties. Het merk werd geïntroduceerd in de retail in de zomer van 2021. Eén jaar later piekt de verkoop in meer dan 1.500 winkels en zijn de sauzen alomtegenwoordig.

“Waarom Pauwels Sauzen zo lekker zijn? Dat is dankzij hun volle, romige smaak”, vertelt Marketing Director Koen Torfs. “Onze sauzen zijn ook minder lopend of vaster van structuur en sommige variëteiten bevatten extra smakelijke ingrediënten. De Tartare bevat bijvoorbeeld knapperige stukjes ui, bieslook en peterselie. De krokante stukjes ui vind je ook terug in de Algérienne en de Happy. En de looksaus heeft echte stukjes look. Hierdoor krijg je een heerlijk artisanaal gevoel in de mond.”

De sauzen van Pauwels werden door een  onafhankelijk smaakpanel als zeer goed beoordeeld. Het merk werkt dan ook hard om de ijzersterke reputatie die het opbouwde in de frituur, ook in de retail te introduceren. 

Koen Torfs, Marketing Director

Uit Google Search onderzoek blijkt dat er zeer veel online gezocht wordt naar Pauwels Sauzen.

Koen Torfs, Marketing Director

Alomtegenwoordig

Je kon de sauzen daarom deze zomer massaal spotten op tv en radio, social media en in het straatbeeld. Maar ook op Tien Om Te Zien, Joe Summer Island en de grote festivals kon je niet naast het merk kijken. Het grote publiek kreeg zo de kans om de sauzen van Pauwels te ontdekken of herontdekken. Én ze vielen volgens Koen over duidelijk in de smaak. 

“We liggen momenteel al in 1.500 supermarkten en dat aantal blijft groeien. Pauwels zal op het einde van dit jaar bovendien een vaste referentie worden bij een grote, belangrijke retailer”, vervolgt hij. Pauwels Sauzen investeert dan ook graag in de samenwerking met supermarkten met in-store tastings en online ondersteuning van de promo’s. “Er staan dit jaar nog enkele productlanceringen  op de agenda én een samenwerking met een topchef in een tv-programma”, verklapt Koen nog.

Sinds eind augustus zijn de sauzen ook in de  Quick verkrijgbaar. “Opnieuw een zeer belangrijke samenwerking. De aanwezigheid in de Quick- restaurants zorgt ervoor dat de mensen – die Pauwels daar proeven en op slag fan worden – er op zoek naar zullen gaan in hun supermarkt.” 

Toekomstmuziek

Kortom, Pauwels Sauzen bouwt aan haar bekendheid en volume. En die trend lijkt niet te stoppen door  het groeiend enthousiasme van de consumenten. “Pauwels is dan ook vastberaden om te blijven  investeren in het merk en zich te blijven ontwikkelen zodat onze sauzen uiteindelijk overal te vinden zijn, ook in de buurtsuper en de supermarkt.”  

Gerelateerde artikels

Diversiteit in de rekken én in de kantine
Sleutel mee aan de workforce managementtool van BookU
JOZO, met een snufje Mondriaan

Erfgoedcampagne met limited edition verpakking en zoutblik

JOZO, met een snufje Mondriaan

2 min.

Actueel

Infosessie: harmonisering PC's en nieuwe franchisewet
Diversiteit in de rekken én in de kantine
Delhaize Belsele

Winkelopening

Delhaize Belsele

2 min.
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy