De omgekeerde wereld in onze rubriek deze keer. Want voor één keer interviewt onze redacteur Nele Schoofs niet een van haar collega’s, maar staat ze zelf in de schijnwerpers. Directeur Luc Ardies ging met haar op de koffie en liet Nele, drijvende kracht achter ons magazine, haar verhaal vertellen.
Nele behaalde aan de KULeuven een master in communicatie-wetenschappen en studeerde daarna in Louvain-la-Neuve communicatie-management. Met haar diploma’s en veel enthousiasme op zak kwam ze terecht op de kabinetten van de toenmalige premier Guy Verhofstadt en Vlaams minister-president Patrick Dewael, alvorens woordvoerder te worden van UNIZO Limburg.
Na een tussenstop bij de Limburgse Reconversie Maatschappij start ze in 2018 bij Uitgeverij Editions en maakt ze voor het eerst kennis met Buurtsuper.be. In de woelige coronamaand maart 2020 neemt Buurtsuper.be de uitgave van haar media in eigen handen en Nele verhuist, figuurlijk dan, mee naar de Willebroekkaai in Brussel.
SuperMAG evolueert sindsdien zienderogen. Samen met Yannick Muls, Accountmanager Partnerships, slaagt ze erin om het magazine te laten uitgroeien tot het meest gelezen magazine door en voor zelfstandige supermarktuitbaters. De collega’s verbazen zich erover hoe ze erin slaagt om tweemaandelijks meer dan 80 boeiende bladzijden te vullen met praktische ondernemersgetuigenissen, inspirerende verhalen en tot de verbeelding sprekende fotoreportages.
Tussendoor is er de vernieuwde website, de wekelijkse digitale nieuwsbrief en de één-tweetjes met collega Hestia Perkisas die de sociale media coördineert.
Nele SchoofsIk laat me graag verrassen en ben vooral een luisterend oor. Het is en blijft de ondernemer die centraal staat in onze reportages.
Wat ze zelf de leukste rubriek vindt? “Moeilijk te zeggen … Uiteraard zijn de winkelreportages altijd tof om te doen en ook de artikels waar onze partners hun expertise tonen met tips en tricks vind ik belangrijk. Maar ‘Na de uren’ hoort zeker thuis in dat rijtje. Vooral het menselijke aspect waarmee onze ondernemers getuigen over hun passie laten me nagenieten als ik uiteindelijk het resultaat van die vlotte babbel voor ogen krijg.”
Onze leden getuigen dat ze na een interview verbaasd zijn over wat ze allemaal hebben verteld, terwijl dit eerst niet écht hun bedoeling was. Wat is haar toverformule? “Die is er helemaal niet. Sommige journalisten willen per se hun eigen verhaal vertellen. Ze hebben bij wijze van spreken het interview al uitgeschreven vooraleer ze op reportage vertrekken. Ik laat me graag verrassen en ben vooral een luisterend oor. Uiteindelijk is en blijft het de ondernemer die centraal staat in onze reportages.”