Desperados liet zich eerder al inspireren door de wereld van cocktails en frisdranken, met als resultaat: Desperados Red en Desperados Mojito. Dit jaar haalt het biermerk inspiratie uit de wereld van Spaanse sangria. Desperados combineert de intensiteit van het tequila-aroma met de delicatesse van druiven- en kruidentoetsen.
2019 gaat met een knal van start met de lancering van een nieuw Desperados design. De moderne identiteit straalt de feestelijkheid, kracht en spontaniteit van het merk uit. Het nieuwe design symboliseert zo volledig de Desperados 'We Are The Party' spirit.
Het nieuwe, lichtere ontwerp zal zorgen voor een reductie van meer dan 18.000 ton CO2. Door de aanpassing van de flesjes kunnen er meer producten in dezelfde transportlading vervoerd worden, wat resulteert in een significante daling van CO2. De verlaging van Desperados’ ecologische voetafdruk is onderdeel van Heineken's 'Drop the C'- programma, dat zich richt op een reductie van 80% van de CO2-uitstoot voor 2030.
"Met Desperados wakkeren we de party spirit aan. Dit nieuwe ontwerp weerspiegelt de feestelijke identiteit, energie en onderscheidend karakter van het merk. Terwijl we tegelijkertijd de uitstraling en zichtbaarheid in het schap aanzienlijk verbeteren," legt Diederik Vos, Global Brand Director van Desperados, uit. "Als onderdeel van het 'Drop the C'- programma streven we ernaar om milieuvriendelijker te worden als merk en er altijd naar te streven om ons in te zetten voor onze planeet."
Het Desperados redesign wordt onthuld in een gloednieuwe campagnestijl. Voor dit effect laat Desperados zich inspireren door de wereld van festival- en clubposters. Verschillende lagen fly-posters worden over elkaar geplakt en gescheurd om unieke collages te creëren die de We Are The Party identiteit van Desperados in de kijker zetten.