Nieuw bij Croustico

2 min.

SuperMAG
Productnieuws

Croustico bouwt in België verder aan haar serviceconcept in de bake-off categorie. “Smaakvolle, kwalitatieve producten blijven cruciaal om van elke bakkerij-afdeling het kloppend hart van de winkel te maken. Dit jaar lanceren we daarom een hele lading nieuwigheden”, vertelt Jelle Quirynen van Croustico. 

Nieuw en lekker zoet

Viennoiserie blijft voor Croustico een erg belangrijke categorie. “We zijn dan ook trots om enkele nieuwe koeken te mogen voorstellen. Ze zijn geïnspireerd op een van onze populairste producten: de suisse." 

"De lange suisse chocolade met boter is rijk van smaak, met een romige crèmevulling en chocoladedruppels”, vertelt Jelle. Naast de klassieke ronde suisse en de ronde suisse parelsuiker is dit de nieuwste telg in het gamma. De suisse met noten is gemaakt van smaakvol boterdeeg met hazelnootvulling en een vleugje kaneel. Een klassieke vorm, maar pure smaak.

Kleurrijk en fruitig

Ook het assortiment American sweets breidt gevoelig uit, met speelse Mini Fruity Doony’s in drie vrolijke kleuren. Drie unieke smaken van bosbes, citroen en sinaasappel als kleurrijke aanvulling op je donutassortiment. “Populaire producten waarmee je een lekker tussendoortje biedt voor de consument met haast, of als impulsaankoop aan de kassa.”

Snacking: mix van klassiekers en nieuwigheden

Ultraverse producten, gebakken in  de winkel zelf, blijven uiteraard essentieel. “Ook voor de snacking trend is dit cruciaal, waarbij we steeds op zoek blijven gaan naar nieuwe smaken. Ons worstenbroodje blijft met stip het populairst. We hebben deze versie een opfrissing gegeven. Het broodje is nog aantrekkelijker, met de perfecte verhouding van worst en bladerdeeg. Het worsten-broodje breekt nu ook minder snel.”

Daarnaast lanceert Croustico nog twee nieuwe focaccia’s, elk versneden in handige individuele porties. “De zuiderse smaken doen je klanten meteen wegdromen naar vakantie!”

Versbeleving in de supermarkt

“Onze persoonlijke aanpak, waarbij onze coaches het hele land bezoeken, blijft cruciaal om samen met onze klanten elke dag opnieuw een vers en kwalitatief verhaal te schrijven”, vervolgt hij.

Croustico krijgt ook steeds vaker de vraag om extra versbeleving bovenop de klassieke bakkerij afdeling aan te bieden. “De ideale oplossing is dan een combinatie van die afdeling met een broodjeshoek, waarin ter plaatse vers belegde broodjes worden aangeboden." 

"Met Croustico denken we dergelijke concepten samen met de klant uit, op maat van de winkel, de specifieke regio én met een verrassend assortiment.”    

Product in de kijker: Deense kaneeltwist

Deze originele ‘Kanelsnegle’ is de Deense variant van de Zweedse ‘kanelbulle’. Het verschil zit hem in de smaak. De Deense variant wordt voornamelijk gemaakt met kaneel, de Zweedse met kardemom. De kaneeltwist heeft een zachte beet  en een heerlijk romige kaneelvulling. De afwerking met bruine suiker zorgt voor de zoete finishing touch.

Gerelateerde artikels

Diversiteit in de rekken én in de kantine
Sleutel mee aan de workforce managementtool van BookU
JOZO, met een snufje Mondriaan

Erfgoedcampagne met limited edition verpakking en zoutblik

JOZO, met een snufje Mondriaan

2 min.

Actueel

Dit kunnen jouw team én jouw klanten winnen
Maison Perrier: nieuw assortiment bruisende drankjes
Infosessie: harmonisering PC's en nieuwe franchisewet
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy