Natuurboterwafel krijgt broertje met laagje chocolade

2 min.

SuperMAG
Productnieuws

Op 25 maart is het de 'Internationale Dag van de wafel'. Precies 9 maanden voor Kerstmis, vandaag dus, vieren we eigenlijk 'Maria Boodschap' of 'Aankondiging van de Heer'. In het Engels noemen ze deze dag 'Lady Day' en in Zweden 'Våfrudagen', wat al bijna klinkt als 'Våffeldagen', 'Waffeltag' of 'Waffle Day'. Geen betere dag dus dan vandaag om jullie de nieuwe variant op de iconische Natuurboterwafel van Jules Destrooper voor te stellen.  

De goudbruine krokante Natuurboterwafel, ook wel ‘Lukke’ genoemd, is een iconisch koekje. Niet alleen in België is de Natuurboterwafel het favoriete koekje van veel lekkerbekken, in meer dan 130 jaar tijd veroverde het harten over de hele wereld. Het recept van de Lukke blijft een goed bewaard geheim en werd doorheen de jaren niet gewijzigd. Het koekje wordt nog steeds gebakken volgens hetzelfde familie recept: met echte, pure boter, Tiense suiker, verse scharreleieren en bloem. 

Maar nu krijgt de Natuurboterwafel er een broertje bij. Het nieuwe goudbruine krokante koekje wordt, eens het uit de oven rolt, rijkelijk overgoten met een laagje pure Belgische chocolade. En die innovatie – de eerste in 132 jaar op dit topproduct – wil Jules Destrooper niet on opgemerkt voorbij laten gaan. “We gaan het nieuwe koekje met een bing bang lanceren”, vertelt Marie-Alexandra Sabbe, marketing manager van Jules Destrooper. 

 

Deze innovatie - de grootste in 132 jaar op onze iconische Natuurboterwafel - wil Jules Destrooper niet onopgemerkt voorbij laten gaan.

Marie-Alexandra Sabbe, marketing manager van Jules Destrooper

“Er wordt wel eens gediscussieerd over hoe je bepaalde koekjes nu juist moet eten. Of met welke kant je zou beginnen of hoe je erin zou bijten. Dat idee gaan we ook gebruiken voor de lancering van de nieuwe Natuur-boterwafels”, geeft Marie-Alexandra mee. “Dé hamvraag in onze campagnes zal zijn: Voor welke kant kraak jij?” De instroom in de winkels start eind februari. Het team van Jules Destrooper rekent op een vier- à vijftal weken om de distributie op te bouwen. Vanaf midden maart start een grote mediacampagne met tv-spots, social media acties, e-mailmarketing en een abribus campagne rond de winkelpunten in grote steden. Ook Jeroen Meus zal in zijn Dagelijkse Kost met het koekje aan de slag gaan.

Het is de eerste keer dat de koekjesfabrikant een consumentenonderzoek uitvoerde met een concept- en producttest.

Het is trouwens de eerste keer dat de koekjesfabrikant een consumentenonderzoek uitvoerde met een concept- en producttest. “Vroeger keken we eerder naar wat we konden maken vanuit onze productie. Nu hebben we echt geluisterd naar de consument: welke verwachtingen heeft hij? Uit de tests bleek dat het nieuwe koekje héél goed scoorde. Dat geeft ons extra veel vertrouwen om het op de markt te brengen.” 

Het bedrijf investeerde voor deze innovatie ook in een nieuwe machine met een techniek die het nog nooit eerder gebruikte. “Wanneer het koekje uit de oven komt, wordt de chocolade erop gegoten en dan mooi afgeblazen. Zo kunnen we die diagonale lijn chocolade perfect houden.” En die chocolade is uiteraard van de allerbeste Belgische kwaliteit. Er werd zelfs een recept gecreëerd speciaal voor Jules Destrooper, met cacao-bonen uit Amerika, Afrika en Azië die samen een specifieke smaak afgeven. Al die bonen dragen ook het ‘Rainforest Alliance®’- label, hét keurmerk voor duurzame landbouw.  

Attentie ‘Weekend van de Klant’ 2022

Attentie ‘Weekend van de Klant’ 2022

We mochten bij Buurtsuper.be het koekje proeven en … waren meteen verkocht. Zo verkocht dat we de nieuwe Natuurboterwafel prompt kozen als attentie voor het ‘Weekend van de Klant’ (1 en 2 oktober) dit najaar! 

Binnenkort kan je je attenties - drie stuks van de Natuurboterwafel met een laagje pure Belgische chocolade in campagneverpakking – opnieuw bestellen bij je commerciële groep. Hou je brievenbus en mailbox dus in het oog.

Nu al vragen of opmerkingen? Neem dan contact op met Yannick Muls, via yannick.muls@buurtsuper.be

Mail Yannick Muls

Gerelateerde artikels

Sleutel mee aan de workforce managementtool van BookU
JOZO, met een snufje Mondriaan

Erfgoedcampagne met limited edition verpakking en zoutblik

JOZO, met een snufje Mondriaan

2 min.
Oddlygood® lanceert glutenvrije Dreamy Desserts

Actueel

Buurtsuper.be reageert in Trends en op Kanaal Z op stuntpromoties
Worden jullie Buurtsuper van het jaar 2024?
Vlaams voedingsgedrag ontrafeld
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy