Kwaliteit, dat proef je. Altijd.

2 min.

SuperMAG
Productnieuws

Flandrien Kaas werd al meermaals internationaal bekroond voor haar tijdloze kazen. Dat zorgt voor een stijgende vraag en dat vinden de kaasmakers uit Wervik uiteraard heel fijn. Al blijft CEO Jan Desmet nuchter. "Op kwaliteit zullen we nooit inboeten. Wie niet kritisch blijft voor zijn eigen product, kan zichzelf geen vakman noemen.”

Wereldwijd bekroond

Zo’n tien jaar geleden begon Jan Desmet kaas te maken. Hoe hoog hij de lat voor zichzelf ook legde, niets deed vermoeden dat er zo snel internationale waardering zou komen. De afgelopen jaren viel Flandrien Kaas al vaak in de prijzen op de World Cheese Awards.

“Uiteraard zijn we trots op die prijzen. Ik zie ze vooral als een erkenning voor het mooie werk dat we elke dag met de hele ploeg verzetten”, vertelt hij. Het zorgt voor een gestage groei van het kaasmerk, zowel bij kaashande-laars, marktkramers als supermarkten. “Het heeft er ons toe aangezet om nog kritischer te kijken naar de manier waarop we onze kazen bij onze partners aanbieden. Want groeien doen we samen.”

De handelaar is koning

Onlangs kreeg de consumentenverpakking van Flandrien Kaas een nieuwe look. “Op de opgefriste verpakkingen staan we meer stil bij de wensen van de consument: welke allergieën heeft de klant, naar welke smaak is hij of zij op zoek en waarvoor wil de klant de kaas gebruiken?”

Maar ook aan wie Flandrien Kaas vers van het mes wil aanbieden, is gedacht. Zo kunnen handelaars gratis professioneel ontwikkeld promomateriaal bestellen via de website van Flandrien Kaas, zijn er stickers voor winkeliers die de kaas willen voorsnijden en zijn er regelmatig campagnes waarmee zij de particuliere klant in de watten kunnen leggen.

“We gaan graag in dialoog met onze klanten. Hoe meer onze wensen op elkaar afgestemd zijn, hoe fijner en succesvoller de samenwerking. Kwaliteit blijft altijd voorop staan, want wat is er leuker dan mensen te zien genieten van een stukje Flandrien Kaas?”

Kwaliteit blijft de kern

“Wie ons kent, weet dat vakmanschap altijd centraal zal blijven staan. We zijn en blijven kaasmakers. Dus blijven we even kritisch kijken naar de kwaliteit van onze melk, blijven we investeren in de opleiding van onze medewerkers en raken we niet aan de langere rijpingstijden van onze kazen. Want weet je, kwaliteit, dat proef je. Altijd.”

Gerelateerde artikels

Ben jij een goede baas?

Over leiderschap in buurtsupers en speciaalzaken

Ben jij een goede baas?

In de winkelkar van ... Soe Nsuki
Investeren in ergonomie?

Actueel

Ontdek het inspirerende Japan samen met Buurtsuper.be
Dak- en thuislozen van Radio (Z)onderdak stellen kunstwerken tentoon in Carrefour Market Borgerhout
Hoeveel verdient een kassier(ster)?
cover-supermag-okt-2024-hr.jpg

Super
MAG 4

SuperMAG nr. 4
Oktober 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy