Jumbo test slimme winkelwagen

1 min.

Trends & innovaties

Volgens Jumbo is de slimme winkelwagen de volgende stap na het zelfscannen. De kar is naast camera’s ook uitgerust met een groot scherm, waarop mensen in de toekomst moeten kunnen betalen. Op dit moment is die optie nog niet toegevoegd, omdat het bedrijf eerst de toegevoegde waarde van de slimme winkelwagen verder wil onderzoeken.

Harm van Gruythuisen is 'expert optimalisatie' bij Jumbo. Hij heeft de wagen getest en is enthousiast. "Zelfs als de boodschappen in de kar worden gesmeten, worden ze geregistreerd." Juist als Van Gruythuisen de boodschappen voorzichtig in de kar zet, merkt hij dat het nog wel eens misgaat. Dat moet dus nog worden aangescherpt, vindt hij.

Van Gruythuisen ziet ook veel mogelijkheden voor het scherm op de boodschappenkar. Het zou pop-ups van producten kunnen tonen die relevant kunnen zijn voor de klant, of kunnen helpen bij het zoeken van producten in de winkel. Op dit moment is Jumbo nog bezig met kleinschalige tests, en zegt het bedrijf nog geen conclusies te kunnen trekken over de uiteindelijke toepassing van de slimme winkelwagen.

Bron: msn.com

Gerelateerde artikels

Alle Delhaize-winkels CO₂-neutraal
Eerste full online supermarkt
Corona treft vooral voedingsproducenten die aan bedrijfswereld leveren

Actueel

‘Coronapremie’ per bedrijf of per sector onderhandeld?
Bezoek Wereld Expo Dubai & Dubai en Abu Dhabi
Compromis over loonakkoord
cover-supermag-april-2021.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2021

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Franchise
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Info & advies

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy