Jumbo test slimme winkelwagen

1 min.

Trends & innovaties

Volgens Jumbo is de slimme winkelwagen de volgende stap na het zelfscannen. De kar is naast camera’s ook uitgerust met een groot scherm, waarop mensen in de toekomst moeten kunnen betalen. Op dit moment is die optie nog niet toegevoegd, omdat het bedrijf eerst de toegevoegde waarde van de slimme winkelwagen verder wil onderzoeken.

Harm van Gruythuisen is 'expert optimalisatie' bij Jumbo. Hij heeft de wagen getest en is enthousiast. "Zelfs als de boodschappen in de kar worden gesmeten, worden ze geregistreerd." Juist als Van Gruythuisen de boodschappen voorzichtig in de kar zet, merkt hij dat het nog wel eens misgaat. Dat moet dus nog worden aangescherpt, vindt hij.

Van Gruythuisen ziet ook veel mogelijkheden voor het scherm op de boodschappenkar. Het zou pop-ups van producten kunnen tonen die relevant kunnen zijn voor de klant, of kunnen helpen bij het zoeken van producten in de winkel. Op dit moment is Jumbo nog bezig met kleinschalige tests, en zegt het bedrijf nog geen conclusies te kunnen trekken over de uiteindelijke toepassing van de slimme winkelwagen.

Bron: msn.com

Gerelateerde artikels

Zo vind en bind je Generation Z
Het cv is passé

Anoniem rekruteren

Het cv is passé

5 min.
De bakstenen winkel herrijst

Retailexpert Els Breugelmans ziet geen Apocalyps

De bakstenen winkel herrijst

3 min.

Actueel

Oh, wat zijn die Hollanders slim!
"Winkelhiers zijn cruciaal voor onze economie"
Waarom Sam Vanderplancke (Carrefour Market Ekeren) Shopopop een no-brainer vindt
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy