Gezonde Innovatie Awards: stel je kandidaat

2 min.

Trends & innovaties

De Nederlandse uitgevers Foodlog en FoodPersonality reiken begin volgend jaar, voor de allereerste keer, de Gezonde Innovatie Awards uit. Het is een complimentenprijs voor producten en initiatieven die bijdragen aan een gezonder eetpatroon.

Mede-initiatiefnemer Mark Peeters van FoodPersonality, vakblad voor de retail en fast-moving consumer goods-sector (FMCG): “Ik zie veel producten gericht op gezondheid voorbij komen, sommigen goed, anderen kunnen beter. Op het gebied van gezondheid is nog veel te winnen. Producenten die een product maken dat past in een gezondere leefstijl en op de schappen van de supermarkten, kunnen een verschil maken. Zij verdienen wat mij betreft een compliment.”

Foodlog voert dagelijks gesprekken over gezondheid en de uitdagingen die daarbij horen. “Gezond eten is meer dan alleen het product en vraagt een integrale aanpak. Denk aan de ongezonde voedselomgeving waarin het lastig – zo niet onmogelijk – is gezonde keuzes te maken. Daarom willen we ook initiatieven aanmoedigen vooral door te gaan”, zegt Bianca van der Ha, projectmanager bij Foodlog en mede-initiator van de Gezonde Innovatie Awards.

"Vlaanderen is momenteel 'hot-topic' in Nederland", motiveert Mark Peeters van FoodPersonality. "Het is dus zeker de moeite voor Vlaamse initiatieven om zich aan te melden. Anderzijds is het voor Vlaamse supermarktuitbaters zeker ook interessant om de genomineerde producten te leren kennen." 

Hoe gaat het in z’n werk?

De Awards kennen twee categorieën:

Producten: welk product past het beste binnen een gezonder eetpatroon?
Initiatieven: welk initiatief spoort een gezonder eetpatroon het meeste aan?

Om te komen tot de winnaars van de Gezonde Innovatie Awards worden de volgende stappen gevolgd.

Stap 1. Aanmelden: Foodlog en FoodPersonality roepen hierbij boeren, verwerkers, verenigingen, levensmiddelenfabrikanten, supermarkten, brancheorganisaties, gemeenten en burgers op zich aan te melden. Aanmelden kan door te mailen naar Ted Helmink.

Stap 2. Nomineren: Een vakjury bepaalt de genomineerden. Uit alle aanmeldingen selecteert de vakjury een shortlist. Ze scheiden als het ware het kaf van het koren.

Stap 3. Publieksstemmen: Foodlog en FoodPersonality vragen het Nederlandse publiek om hun favoriete genomineerde producten te kiezen. Stemmen kan vanaf halverwege november en zal door Foodlog en FoodPersonality worden aangekondigd.

Stap 4. Jurystem: Ook de vakjury kiest zijn favoriete product en initiatief.

Stap 5. Uitreiking: Begin 2021 reiken Foodlog en FoodPersonality de publieksprijzen en de juryprijzen uit. De precieze invulling is afhankelijk van de ontwikkelingen rondom Covid-19.

Gezonde Innovaties Award

Vertel waarom jouw product of initiatief bijdraagt aan een gezonder eetpatroon. Aanmelden kan tot en met dinsdag 27 oktober 2020.

Stel je kandidaat

Gerelateerde artikels

Zo vind en bind je Generation Z
Het cv is passé

Anoniem rekruteren

Het cv is passé

5 min.
De bakstenen winkel herrijst

Retailexpert Els Breugelmans ziet geen Apocalyps

De bakstenen winkel herrijst

3 min.

Actueel

Ballonvaart van Jules Destrooper voor twee klanten en hun gezin
Plantaardige lasagne

Come a casa

Plantaardige lasagne

2 min.
Albert Heijn Diest

Winkelopening

Albert Heijn Diest

2 min.
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy