Franchisenemers en -gevers moeten samenwerking herbekijken

2 min.

Franchise
Verhalen

Wat zal de impact zijn van e-commerce op de verhouding tussen franchisegevers en -nemers? Buurtsuper.be organiseerde vorig jaar een 2-daagse voor haar bestuursleden met als gastspreker Professor Gino Van Ossel.

Thema van de 2-daagse was de impact van e-commerce op de zelfstandige buurtsupermarkten. Er werd toen ook gediscussieerd over wat de verhouding tussen franchisenemer en -gever in deze digitale context zou moeten zijn.

Professor Van Ossel hierover: “Een enseigne heeft hoe-dan-ook nood aan een fysiek netwerk uitgebaat door zelfstandigen, maar dan moet dat levensvatbaar zijn. Hoe kan je als franchisegever en groothandelaar die zelfstandigen helpen om toegevoegde waarde te leveren?”

Ontdek in de video hieronder zijn volledige antwoord op deze vraag.

Hoe kunnen zelfstandige buurtsupers zich profileren tegenover e-commerce?

Gerelateerde artikels

30 jaar innovatie in retailpresentatie
"Koudwatervrees supermarkten rond franchisewet"
Een plaatselijk aanbod brengt leven in je winkel

Actueel

Netwerkavond speciaalzaken bij Alfa Fish
Verkoop Parkwind duwt jaarwinst Colruyt boven miljard euro
Nieuwe Alvo ‘Waasmarkt’ zet in op lokaal en vers
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy