We contacteerden de grootste franchisegroepen in de foodretail en vroegen hen hoe zijn het verschil maken. Het antwoord op die vraag lieten ze optekenen door hun geëngageerde franchisenemers. Dit is waarom Simon Moerenhout en Frédéric Prévot kozen voor Carrefour.
Simon Moerenhout en Frédéric Prévot baten de Carrefour Market van Tielt-Winge (sinds 2014), Baal (sinds 2019), Tremelo (sinds 2019) en Aarschot (sinds begin dit jaar) uit. Wat trok hen over de streep om voor Carrefour te kiezen? Simon: “We waren allebei op zoek naar een nieuwe uitdaging. Frédéric had een groothandel in juwelen en ik zat in de luchtvaart. We hebben heel veel pistes, sectoren en zelfs andere continenten overwogen."
"Toen we vernamen dat ze nieuwe uitbaters zochten voor een Carrefour Market in de buurt, hebben we niet getwijfeld om onze kandidatuur als franchisenemers in te dienen. Tijdens de verschillende intakegesprekken werden we steeds professioneel onthaald en begeleid, dat gaf ons een sterk gevoel van wederzijds vertrouwen: dé basis voor een succesvolle franchisesamenwerking.”
Simon Moerenhout en Frédéric PrévotDe grootste voldoening ligt voor ons in de respectvolle samenwerking.
Simon en Frédéric vinden hun gading in het ruime assortiment van Carrefour en staan achter de waarden: milieu, kwaliteit en betaalbaarheid. “We kunnen rekenen op een professionele ondersteuning op alle mogelijke vlakken: juridisch, technisch, marketinggewijs … De actieve en zeer flexibele prijspolitiek maakt dat we concurrentieel blijven. Daarnaast staat er altijd een regionaal verantwoordelijke en een dynamisch team van commerciële en technische raadgevers klaar met raad en daad.”
“Carrefour heeft ons altijd geholpen om te groeien als ondernemers: bij de vernieuwingen van onze Market in Aarschot onderhandelden ze mee bij grote aankopen, hielpen ze met de planning van structurele vernieuwingen, het commercieel optimaliseren van de beschikbare winkelruimte en het opleiden van bestaand en nieuw personeel.”
Hun grootste voldoening ligt in de respectvolle samenwerking: “Los van alle mogelijke problemen op het vlak van logistiek, marges en snelle veranderingen in de markt. Deze win-winsituatie is voor ons als franchisenemers een succes. En we zijn er zeker van dat het voor onze franchisegever hetzelfde is.”