Flavor Shop betrekt team bij elke aanwerving

2 min.

Personeel

Unizo reikte vrijdag 24 mei 2024 de allereerste trofee uit voor Winkelhier van het Jaar, een nieuwe award die authentieke handelaars beloont die het verschil maken in winkelstraten en in dorpen. Het thema van deze eerste editie was personeelsbeleid. Birger Vanacker van de Flavor Shop in Gooik onderscheidde zich door een innovatief HR-beleid en wordt daarmee de eerste Winkelhier van het Jaar. 

Leestip: lees hieronder ook de reportage van de Flavor Shop die we begin dit jaar in ons SuperMAG brachten! 

Uitgangspunt van deze allereerste Winkelhier van het Jaar award was de vraag in welke mate het personeel bijdraagt tot de unieke positionering van de onderneming en hoe de zaakvoerder hierop inspeelt. Birger Vanacker, een van de twee zaakvoerders van de Flavor Shop, voert een innovatief HR-beleid waarbij onder meer het complete team wordt betrokken bij elke nieuwe aanwerving. 

Verder is er ook een ‘Pretbudget’ waarmee leuke teamactiviteiten worden georganiseerd. Maar ook op andere vlakken weet de Flavor Shop zich sterk te positioneren en draait alles rond smaak en smaakbeleving. “Hier vind je voedingsproducten die net een tikkeltje anders zijn. Voeg daaraan workshops met de producten uit de winkel, een rustgevend landelijk interieur en een gedreven team: zo kom je meteen tot een grote belevingsfactor die in deze winkel hangt."

"We zijn net tien jaar bezig. Ik ben gestart bij mij thuis in de garage en we zitten nu sinds zes jaar in ons huidige pand. De trofee van Winkelhier van het Jaar zien we als de kers op de taart”, zegt Birger Vanacker. “Eigenlijk hebben wij weinig last van online shoppen, net omdat ons assortiment zo specifiek is. We hebben zelf ook een webshop en we zien dat mensen daar wel gretig gebruik van maken.

“Maar wie niet te ver woont, komt liever naar hier, merken we. Dat heeft te maken met de fijne sfeer die hier hangt en dat is dan weer de verdienste van een team dat als een familie heel sterk aan elkaar hangt. We werken hier niet alleen maar maken ook plezier.”

Een paradijs voor lekkerbekken
UNIZO zet met ‘Winkelhierweek’ lokale winkelbeleving in de kijker

Gerelateerde artikels

“Klantvriendelijkheid must, maar klantgerichtheid gaat stapje verder”
Onze nieuwe collega Celia
Nowjobs verzamelt verhalen op de werkvloer

Actueel

Het witte goud van bij ons, geteeld with love
Van klant naar ambassadeur dankzij 'Donderdagse gastentafels'
Nederlandse franchisenemers winnen rechtszaak tegen Albert Heijn
cover-van-supermag-dec24-hr.jpg

Super
MAG 5

SuperMAG nr. 5
December 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy