Lokaal en vers behoren tot de prioriteiten van Carrefour. Daarom ondersteunt het bedrijf kleine producenten en stimuleert het franchisenemers om een lokaal aanbod te voorzien. Marina Janssens, Jean Anthonissen en hun zoon Thomas, uitbaters van Carrefour Express in Rillaar, geven het goede voorbeeld!
Marina, Jean en Thomas zien een evolutie in hun winkelvoering. “In onze vorige winkel in Paal – ruim dertien jaar geleden – merkten we nog niet zoveel van de lokale trend”, vertelt Marina. “De laatste jaren is er meer vraag naar lokale versproducten, vooral door de jongere generaties.” Daar zetten ze dus graag op in.
Jean: “We krijgen van Carrefour gelukkig alle vrijheid. We plakken bijvoorbeeld speciale stickers op lokale producten om ze te laten opvallen. Daarbij bieden we onze klanten een mooi assortiment fruit en groenten aan van Kwaliteitsketen Carrefour. Deze producten beantwoorden aan een strikt lastenboek: correcte vergoeding, duurzame productiemethodes én respect voor dierenwelzijn.”
Sterke kwaliteit
De lokale aanpak gaat voor de uitbaters nóg verder. Er wandelen regelmatig lokale producenten binnen met de vraag of hun product in de winkelschappen mag komen. Thomas: “Doordat we die mensen en hun werkwijze kennen, weten we dat het aanbod kwalitatief is. Zo bieden we nu de eieren van een lokale eierboer, spek en worst van een lokale slager, producten van een ijsboer en zakjes snoep van een kleine ondernemer aan.”
Vandaag zoals vroeger
Op deze manier grijpt de hedendaagse klant langzaam weer naar lokale producten, net zoals vroeger. “Dat moedigen we van harte aan”, bevestigt Marina. “Het is fijn dat zowel wij als de klanten en Carrefour daar sterk mee bezig zijn. Waardering voor boer en ondernemer, mét liefde voor product en klant.”