Na een succesvolle test in de supermarkt in Kessel-Lo, zal Delhaize een nieuw Ecover navulstation plaatsen in de AD Delhaize in Lochristi. In deze navulstand kunnen klanten hun Ecover-producten (wasmiddel, afwasmiddel en wasverzachter) navullen in hun originele Ecover fles, in de winkel.
De navulstations helpen het plasticverbruik bij de klanten van Delhaize te verminderen. Maar de REFILLUTION® van Ecover is ook voordelig voor de klanten. Zij besparen ongeveer 10% op de aanbevolen verkoopprijs, wat een kleine stimulans is voor gedragsverandering. Het uiteindelijke doel van de Ecover & Delhaize REFILLUTION® -navulling is om tot 9.000 kilo plastic per jaar te besparen, zodra alle Ecover-gebruikers bij Delhaize het navulsysteem in gebruik hebben genomen.
Succesvolle test
In Delhaize Kessel-Lo werd in augustus 2020 al een Ecover navulstation geplaatst. De supermarkt onderzocht eind 2020 via een enquête wat hun klanten van dit initiatief vonden en de resultaten waren overtuigend.
De gebruikers beschouwden het navullen als handig in gebruik, het kostte hen geen extra tijd, en ze zijn postief over zowel het duurzame karakter van dit initiatief als over de prijs incentive als beloning voor hun postieve gedragsaanpassing.
Dankzij deze REFILLUTION® zijn er in Delhaize Kessel-Lo 67 % meer Ecover-producten verkocht over 6 weken in vergelijking met dezelfde periode voordien. Als de resultaten van de testfase in Kessel-Lo en Lochristi unaniem positief zijn, zal dit systeem in meerdere Delhaize-winkels geïmplementeerd worden.