De man achter onze imagocampagne

3 min.

Superbuurt
SuperMAG

Waarom lanceert Buurtsuper.be jaarlijks een imagocampagne voor de buurtsuper? “Omdat de buurtsuper met eigen kapitaal en op eigen risico onderneemt en in zijn lokale gemeenschap voor tewerkstelling zorgt, het verenigingsleven ondersteunt en een échte ontmoetings plaats is”, vat Yannick Muls, de man achter de campagne, samen.

“De huidige crisis heeft eens te meer aangetoond hoe belangrijk die maatschappelijke rol is. Dat willen we één keer per jaar in de verf zetten met een straffe imagocampagne”, vervolgt hij.   

De hele maand september – en in aanloop naar het Weekend van de Klant – draait de campagne op volle toeren. Via een uitgebreide online campagne leiden we meer dan 200.000 consumenten naar de campagnewebsite superbuurt.be. 

Met drie ludieke campagnebeelden waarin de buurtsuper vergeleken wordt met dé perfecte buur, trekken we de aandacht. “Die toffe beelden koppelen we aan de oproep om je favoriete buurtsuper via www.superbuurt.be te bedanken. Deelnemers maken kans op één jaar gratis boodschappen. En de buurtsupers met de meeste bedankjes worden dé Super Teams van 2021.”  

Nieuw!

“Uit de evaluatie van vorig jaar bleek dat deelnemende winkels nood hebben aan campagnemateriaal dat ze kunnen personaliseren”, vervolgt Yannick. “Daarom hebben we een kant-en-klaarcommunicatiepakket samengesteld waarin ze de ‘de buurtsuper’ kunnen vervangen door de naam van hun winkel. Een leuke nieuwigheid!” 

Er komen vier sociale media berichten, aanpasbare pdf’s van de campagne-beelden en een mailtemplate. “Dat materiaal kunnen ze delen via de eigen socialemediakanalen, de schermen in de winkels enzovoort. Zo kunnen ze zichzelf ook eens in de kijker zetten.” 

Weekend van de klant

Dé finale van de campagne is traditiegetrouw het Weekend van de Klant op 2 en 3 oktober. Buurtsupers kunnen dan op hun beurt de klanten bedanken met een attentie in campagneverpakking. Dit jaar zijn dat drie lekkere Guylian zeevruchten.

“Guylian is een écht geliefd Belgisch merk dat staat voor kwaliteit. We zijn best trots dat we dit jaar met hen samenwerken. De attenties worden trouwens vervoerd in geïsoleerde kartonnen dozen. Dus de chocolade zal perfect op temperatuur worden geleverd”, besluit Yannick.    

Bestel tijdig je deelnamepakket!

Heb jij het bestelformulier van jouw centrale ontvangen? Bestel dan nu je deelnamepakket(ten) met:

•    Guylian zeevruchten in campagne-verpakking (120 doosjes met telkens drie zeevruchten);
•    een promotiepakket met drie affiches en 1500 krasloten;
•    NIEUW: personaliseerbaar digitaal materiaal met vier sociale media berichten, aanpasbare pdf’s van de campagnebeelden en een mail template.

Naar superbuurt.be

Gerelateerde artikels

Worden jullie Buurtsuper van het jaar 2024?
Sleutel mee aan de workforce managementtool van BookU
Ballonvaart van Jules Destrooper voor twee klanten en hun gezin

Actueel

Buurtsuper.be reageert in Trends en op Kanaal Z op stuntpromoties
Worden jullie Buurtsuper van het jaar 2024?
Vlaams voedingsgedrag ontrafeld
paginas-van-supermag-april24-hr.jpg

Super
MAG 2

SuperMAG nr. 2
April 2024

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy