Consument wil saus van de frituur

3 min.

Productnieuws
SuperMAG

De sauzen van Pauwels zijn al jaren dé referentie in de frituur. Vorig jaar lanceerde dit oer-Belgische bedrijf uit het Antwerpse Oelegem datzelfde merk in de retail. “Onze Pauwels-sauzen hebben een ijzersterke reputatie opgebouwd bij de consumenten in de frituren”, zegt Koen Torfs, Marketing Director van Pauwels Sauzen. “Nu gaan we vastberaden door tot we ook in het winkelschap incontournable zijn.”

"Klanten begrepen niet langer dat een merk als Pauwels niet beschikbaar was in hun supermarkt. De stap naar de retail met het Pauwels-merk is dus niet alleen een logische stap in ons verhaal, maar komt er ook op vraag van de Belgische consument,” vertelt Koen Torfs. 

Nadat Pauwels Sauzen vorige zomer onder eigen merknaam de stap naar supermarkt zette, schakelt de sauzenfabrikant dit voorjaar alweer een versnelling hoger met drie nieuwe smaken in de bestaande 500 ml-verpakking, een volledig nieuwe reeks van 9 sauzen in pocketsize tubes van 260 ml én een eigenzinnige reclamecampagne. 

“Wij bieden onze klanten kwaliteitsvolle producten met zachte en herkenbare smaken in een eigenzinnig jasje,” vervolgt Koen. “Dat vertaalt zich ook in onze verpakkingen. Van opvallend kleurgebruik en leuke gimmicks tot een unieke vorm en dito etikettering. Aan de manier waarop we ons presenteren aan de consument zit een rebels, ludiek en zelf relativerend kantje."

Consumenten gaan zelf actief op zoek naar winkels waar onze producten aangeboden worden.

Consumenten gaan zelf actief op zoek naar winkels waar onze producten aangeboden worden.

Duizend

Een introductie op de winkelvloer kan met een gevulde display of via losse verkoop. “De winkels genieten daarbij van een interessante marge”, benadrukt Koen. “Maar onze propositie is gewoon ook erg sterk. We ondersteunen onze introducties en speciale acties graag met een 100%-terugnamegarantie.”

“De doelstelling is om dit jaar door te groeien naar een aanwezigheid in meer dan duizend winkelpunten. We zijn al opgenomen in het centrale aanbod van verschillende grote retailers. Een aantal van die ketens presenteren onze sauzen ook in hun huis-aan-huisfolders in aanloop naar het barbecueseizoen. De zelfstandige winkeluitbater kan er alleen maar bij winnen door met ons in zee te gaan.” 

Onze propositie is erg sterk. We ondersteunen de introducties en speciale acties met een 100%-terugnamegarantie.

Onze propositie is erg sterk. We ondersteunen de introducties en speciale acties met een 100%-terugnamegarantie.

Tien om te Zien

Pauwels investeert zelf ook in ondersteunende acties. Zo zal het merk vanaf april te zien en horen zijn op radio en tv en is ze de belangrijkste commerciële partner van het nieuwe Tien om te Zien. Aan de winkels biedt Pauwels ondersteuning ter plaatse met tastings in de rayon, een foodtruck op de parking en een activeringsactie met promomateriaal in lijn met de mediacampagnes. Daarnaast wordt er ingezet op digitale marketing met enkel bekende influencers. De consument wordt via social media aangezet om naar de winkelpunten te gaan waar Pauwels aanwezig is.

“We zitten in een uitzonderlijke situatie omdat we al een behoorlijke naamsbekendheid hebben. Die unieke positie leidt ertoe dat consumenten en shoppers zelf actief op zoek gaan naar winkels waar onze producten aangeboden worden. Dat hebben we geleerd uit een analyse van zoekopdrachten op Google. En dat wordt bevestigd door het aantal bezoekers dat op onze website gebruikmaakt van de store locator.”

“We zijn absoluut geen eendagsvlieg in de retail”, besluit Koen. “We ondernemen geen schuchtere poging om de markt af te tasten. Integendeel. Ons succes in de frituurwereld bewijst tot wat we in staat zijn. Op onze eigen manier, rebels en ludiek, gaan we vastberaden door tot we ook in het winkelschap incontournable zijn.”   

Gerelateerde artikels

Blauwe bessen zijn terug!
Piper-Heidsieck & David Doran
Authentieke slagerij matcht met Zwitserse kaas

Actueel

Feest voor de Buurtsupers van het jaar en Groentevakmannen
Kies voor lokaal in je buurtsuper en ...
Hoe hard zijn de prijzen gestegen in supermarkt?
cover-supermag-juni-2022-hr-zonder-paskruisen.jpg

Super
MAG 3

SuperMAG nr. 3
Juni 2022

Ledenvoordelen

  • HACCP & Voedselveiligheid
  • Voedingsspeciaalzaken
  • Personeels- en Managementopleidingen
  • Loon- en arbeidsvoorwaarden
  • Franchise
  • Info & advies
  • Andere voordelen

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy policy