Drie maanden na de transformatie van 44 Hypermarkten trommelde Carrefour België alweer een team van meer dan 500 distributie-experts op voor een nieuwe uitdaging: een ongeziene winkelervaring creëren en een winkel ontwerpen die volledig op de behoeften van de klant is afgestemd en die hij kan beleven.
Hypermarkt Carrefour Mons Les Grands Prés is gebaseerd op zes principes:
1. Home made
2. Bastions: bier, wijn, wereldkeuken, producten gericht op gezondheid, chocolade
3. Shops in the shop
4. Hypergeconnecteerd
5. Try it, taste it
6. Hyperduurzaam
Deze nieuwe shopervaring begint al bij de omgeving van de winkel. De Hypermarkt maakt namelijk integraal deel uit van de galerij. De klapdeurtjes aan de ingangen zijn dan weer weggelaten. In de winkel kan de klant moeiteloos van de ene ruimte naar de andere lopen. Bovendien telt de Hypermarkt drie ingangen: via de bakkerij/gameruimte, via de bloemenwinkel en versmarkt, en via de beauty- en textielafdeling. De meubelen zijn laag, zodat de klant geniet van een panoramisch zicht over de hele winkel en de galerij. Deze nieuwe shopervaring is ook te danken aan de 270 medewerkers, onder wie 68 kassahostessen, de creatie van 10 nieuwe ambachten en de aanwerving van 40 medewerkers. Alle medewerkers volgden samen maar liefst 5000 uur opleiding.