Nadat hij zo’n twaalf jaar geleden als een van de eerste warme bakkers in de regio een webshop lanceerde, pakt Geert Vanderheyden van Bakkerij Heidi in Sint-Katherina-Lombeek (Ternat) nu uit met een eigen app.
“Wij geloven resoluut in de vooruitgang en willen het via dergelijke innovaties onze klanten zo eenvoudig mogelijk maken", vertelt bakker Geert aan nieuwssite Made in. "Het gaat bovendien om een win-win situatie. Bestellen kan nog vlotter, en wij kunnen onze klanten nog beter en directer bereiken.”
Daarmee doelt Geert onder meer op de pushberichten die via de app gestuurd kunnen worden. “Al is het zeker niet de bedoeling om de gebruikers te spammen of te bombarderen met berichten”, zegt hij. “Het kan onder meer om een bestelreminder gaan, of een speciale actie specifiek voor de app-gebruikers.”
Dat de app een goede investering is, bewijzen alvast de eerste cijfers. “Op een tweetal weken werd onze app al meer dan 550 keer gedownload via de App Store en de Play Store. En de teller loopt op”, zegt Geert. “Een succes dat ik niet verwacht had, maar waar ik stiekem wel op hoopte.”
De bakker laat voor alle duidelijk weten dat zijn ‘gewone’ webshop actief blijft en bestellen per telefoon ook nog steeds kan. “En uiteraard kunnen klanten ook gewoon langskomen in de bakkerij”, zegt Geert. “Maar zij zullen over het algemeen wel minder keuze hebben. Een bewuste keuze, om aan het einde van de dag zo weinig mogelijk te moeten weggooien. Dat is zowel ecologisch als economisch onverantwoord.”
Bron: www.made-in.be/vlaams-brabant - Foto: De Fotograaf