Voedingsproducten worden in ons land steeds meer online verkocht, zo blijkt uit de jongste statistieken van BeCommerce, de Belgische vereniging van e-commercebedrijven. Voedingsproducten (waaronder ook dierenvoeding, red.) kende een stijging met maar liefst 51 % tegenover dezelfde periode vorig jaar, al blijft het globale aandeel wel beperkt tot 4 % van alle online uitgaven.
"We merken al enkele jaren dat steeds meer consumenten hun weg vinden naar het online shoppen. De coronapandemie en de bijbehorende sluiting van fysieke winkels zorgde voor een extra boost. Deze trend zet zich nog door nu het gewone leven weer op gang komt", aldus BeCommerce het.
De belangrijkste reden is het gemak om van thuis uit te bestellen. Grootste drempel blijven de verzendkosten.
Bron: Vilt.be
Actueel

Weekend van de klant 2023
Heb jij je attenties en promopakket goed ontvangen?
Lees artikel

Belorta
Lokale telers in pop-upexpo van fotograaf Jimmy Kets
Lees artikel
